شیردهی درساعت نخست تولدبه ایجاد وتحکیم رابطه عاطفی مادر ونوزاد منجر می شود

اصغر مرزبان روز پنجشنبه به مناسبت هفته جهانی شیر مادر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از موضوعات مهم سازمان بهداشت جهانی(WHO) توجه به برقراری ارتباط عاطفی مادر و نوزاد در ساعات نخست تولد است که تحقق آن از ابعاد مختلف اهمیت ویژه ای دارد.

وی یادآورشد: شیر مادر به لحاظ ترکیبات مختلف و عاری بودن از هرگونه آلودگی، سیستم ایمنی بدن نوزاد را افزایش داده و نوزاد را در برابر بسیاری از بیماری ها مصون نگه می دارد.

این فوق تخصص نوزادان مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصی آیت الله موسوی زنجان افزود: فواید متعددی از شیر مادر به لحاظ ارزش تغذیه ای، کامل بودن آن و بالابردن سطح ایمنی بدن نوزاد، مطرح است اما موضوع بسیار مهم در این بخش توجه به ارتباط عاطفی نوزاد با مادر است که این رویداد سرنوشت ساز حتی تا سنین بزرگسالی فرد نیز تاثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه آغوز شیرمادر به لحاظ داشتن سلول های زنده، در ایمنی بیشتر نوزاد نقش اساسی دارد اظهار کرد: استفاده نوزاد از شیر مادر بیماری های مختلفی مانند آلرژیک، آسم ، دیابت را در وی به حداقل کاهش می دهد.

مرزبان افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده شیر مادر در تکامل مغزی نوزاد بسیار تاثیر گذار و در ضریب هوشی نیز ۹ واحد اثر مثبت دارد.

وی خاطر نشان کرد: هفته جهانی شیر مادر فرصت مناسبی برای آگاهی و اطلاع رسانی به مادران امروز و فرداست که تحقق این موضوع می تواند تامین کننده سلامت نسل آینده باشد.

۵۹۶/۷۳۲۰/ ۱۶۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۷۹۶۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.