شیر کم چرب فقط ۱۰۰ تومان پایین آمد/ کاهش قیمت‌ها شاید وقتی‌دیگر!

وی ادامه می‌دهد: ماست کم چرب اصلاً در بازار نیست و توزیع نمی‌شود و قیمت پنیر نیز همان ۲۴۰۰ تومان است و کاهش نیافته است.

فارس: قیمت لبنیات مانند بسیاری از اقلام دیگر هرچند وقت یکبار افزایش می‌یابد، حال با تمام اقدامات فقط قیمت شیر کم چرب ۱۰۰ تومان نسبت به قیمت ۱۳۰۰ تومانی کاهش یافته است در حالی که این محصول در چند ماه قبل ۹۰۰ تومان به فروش می‌رسید.‌

قیمت لبنیات از ابتدای سال تاکنون چندین بار افزایش یافته است، افزایش قیمتی که عمدتاً سلیقه‌ای است و هر دامدار و کارخانه‌ای به هر میزان که انصاف بداند نسبت به افزایش قیمت لبنیات اقدام می‌کند.

استانداری تهران به همراه دیگر دستگاه‌های استانی از جمله‌ اتحادیه‌ها، اصناف و سازمان صنعت معدن و تجارت جلسات تنظیم بازار را برای تثبیت و کاهش قیمت لبنیات برگزار می‌کند که در روند این جلسات دستگاه‌ها راهکارهای کاهش قیمت را به تصویب می‌رسانند ولی در نهایت اجرایی نمی‌شود.

جریمه ۱۰ میلیارد تومانی کارخانه‌های گران‌فروش

با آغاز اجلاس سران غیر متعهدها در استان تهران کارخانه‌ها و دامداری‌ها بیعت شکستند و بر خلاف تعهدنامه دست به افزایش قیمت لبنیات زدند که با این اقدام استاندار تهران ۴ کارخانه و ۵ دامداری را ۱۰ میلیارد تومان جریمه کرد.

مرتضی تمدن، استاندار تهران درباره افزایش قیمت لبنیات در استان تهران می‌گوید: متأسفانه دست‌اندرکاران صنایع شیر و فرآورده‌های لبنی در یک اقدام هماهنگ از ابتدای سال و بالاخص در آستانه برگزاری شانزدهمین اجلاس غیرمتعهدها اقدام به افزایش خودسرانه و غیرمنطقی قیمت لبنیات کرده‌اند.

تمدن یادآور می‌شود: این اقدام آثار منفی بسیاری در افکار عمومی داشته است و هم اکنون مسئولان تنظیم بازار استان به این موضوع ورود پیدا کرده‌اند و تعدادی از دامداری‌ها و کارخانجات متخلف جریمه شده‌اند.

پس از جریمه بعضی از کارخانجات لبنیات، جلسه‌ای برگزار و بر اساس آن قرار شد که قیمت لبنیات کاهش یابد و دامداری‌ها و کارخانه‌های لبنیاتی به تعهدات خود عمل کنند.

قیمت لبنیات کاهش می‌یابد

نعمت الله ترکی معاون استاندار تهران درباره این جلسه گفت: کارخانه‌های لبنی و دامداری‌ها متعهد شدند نسبت به تفاهم‌نامه منعقد شده اقدام کنند و قیمت شیر و ماست کم چرب و پنیر «یو اف» کاهش می‌یابد.

قیمت شیر کم چرب ۱۰۰ تومان کاهش یافت

در ادامه این فراز و نشیب‌های قیمت لبنیات ولی بازاری‌های بخش لبنی چیز دیگری می‌گویند.

اکبر‌آقا که در یکی از میادین میوه و تره‌بار فروشنده مواد لبنی است می‌گوید: شیر کم چرب از ۱۳۰۰ تومان به ۱۲۰۰ تومان کاهش یافته است ولی شیر پاکتی یک لیتری همچنان ۱۸۰۰ تومان است.

وی ادامه می‌دهد: ماست کم چرب اصلاً در بازار نیست و توزیع نمی‌شود و قیمت پنیر نیز همان ۲۴۰۰ تومان است و کاهش نیافته است.

هرماه قیمت لبنیات افزایش می‌یابد

محمد از دیگر فروشندگان لبنی ضمن تأئید مطالب اکبر، بیان داشت: فروشندگان مواد لبنی در افزایش قیمت‌ها بی‌تأثیر هستند چرا که کارخانه وقتی با قیمت بالاتر اجناس را می‌فروشد، مجبوریم براساس نرخ مصوب شده قیمت‌ها را افزایش دهیم.

مسئولان به وعده‌های خود عمل کنند

یکی از خریداران لبنیات بیان داشت: هر روز قیمت لبنیات با روز قبل تفاوت دارد، ۲۰۰ تومان گران می‌شود ۱۰۰ تومان ارزان.

وی ادامه می‌دهد: چرا مسئولان به وعده‌های خود عمل نمی‌کنند و راه‌حل مناسبی برای کاهش قیمت لبنیات و دیگر اقلام و اجناس در نظر نمی‌گیرند. متاسفانه همه چیز در کشور چند نرخی شده است.

به گزارش فارس، جلسات ستاد تنظیم بازار در استان تهران همچنان به صورت منظم برپا می‌شود ولی نتیجه مثبتی برای کاهش قیمت‌ها ندارد و به آمارهای مختلف اکتفا می‌کنند. مردم همچنان در میان کاهش و افزایش قیمت‌ها سردرگم شده‌اند.

فرهنگی هنری

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.