شیر ۹۳۰ تومانی در انتظار تصویب هیئت وزیران

شیر 930 تومانی در انتظار تصویب هیئت وزیران

صبح امروز هیئت وزیران برای بررسی و تصویب قیمت نهایی شیر دور هم جمع شدند.

دبیر انجمن صنایع لبنی در گفتگو با خبرنگار ایانا درباره تعیین قیمت ۹۳۰ تومان برای شیر خام و زمان اجرای آن گفت: روز گذشته این تصمیم در کارگروه تنظیم بازار نهایی شد و امروز نیز به هیئت وزیران رفت برای مشخص شدن جزئیات اجرای ان باید در انتظار تصمیم هیئت وزیران ماند.

رضا باکری درباره مصوبه روز گذشته کارگروه تنظیم بازار افزود: در این جلسه مقرر شد شیر با بار میکبروبی زیر ۱۰۰ هزار و ۳٫۲ درصد چربی در قیمت ۹۳۰ تومان عرضه شود.

وی خاطرنشان کرد: سازمان حمایت مسئول بر آن شده است تا بر پایه قیمت شیر خام، قیمت محصولات لبنی را امروز به هیئت وزیران پیشنهاد کند.

به گفته این مقام مسئول، در حال حاضر باید منتظر تصمیم نهایی هیات وزیران و اخذ مصو به و ابلاغیه اجرا ماند.

باکری در پاسخ به سؤال خبرنگار ایانا که آیا این قیمت کارشناسی شده بوده و مشکلات را برطرف خواهد کرد یا خبر، ادامه داد: این قیمت با دریافت علوفه و خوراک مصوب شده است و هیچ بحث کارشناسی ندارد زیرا الزام اجرایی دارد.

وی درباره سایر تصمیم‌های جلسه دیروز تصریح کرد: قرار شد درباره نهاده‌هایی که به دامداران داده می‌شود هر ۱۵ روز جلسه‌ای تشکیل شود و هر یک ماه نیز قیمت این نهاده‌ها بررسی شود و چنانچه بیش از ۱۰ درصد قیمت نهاده‌ها تغییر یابد در قیمت شیر خام تجدید‌نظر شود.

باکری یادآور شد: تولیدکنندگان، کارخانه‌ها و سایر چرخه تولید نباید خارج از این رقم اقدام به خرید و فروش کنند زیرا در این صورت با آنها برخورد خواهد شد.

دبیر انجمن صنایع لبنی تاکید کرد: دخالت صنوف در کار یکدیگر تفکر اشتباهی است که باید برطرف شود.

به گفته باکری، انجمن صنفی صنایع لبنی صلاحیت ورود به قیمت شیر خام را ندارند و این موضوع بر عهده دامداران، تشکل‌ها و اتحادیه آنهاست که از نرخ‌گذاری فعلی دفاع کنند./

 

خبرنگار: مهدیه انوشه

N-910629-06

تشکل ها

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.