شیعیان مسکو توطئه های استکبار جهانی علیه سوریه را محکوم کردند

به گزارش خبرنگار ایرنا، صدها نفر از شیعیان مقیم مسکو از جمهوری اسلامی ایران، جمهوری آذربایجان، عراق، هند و افغانستان دوشنبه شب در آیین پیش از افطار که توسط نماینده مقام معظم رهبردی در روسیه برپا شد، شرکت کردند.

مسلمانان در این آیین از اعمال تبهکارانه تروریست ها علیه مردم مسلمان سوریه و حمایت قدرت های استکباری از اعمال جنایتکارانه خرابکاران و مزدوران خارجی در این کشور ابراز انزجار و بیزاری کرده و این گونه اقدامات را نمونه بارز تروریسم دولتی از طرف آمریکا و برخی رژیم های دست نشانده آن در منطقه خواندند.

‘رضا سجادی’ سفیر ایران در روسیه در این آیین اعلام کرد: آمریکا و متحدانش با اهداف استعماری، سوریه را مورد حمله قرار داده اند و می خواهند تا در منطقه خاورمیانه موازنه قوا را به نفع خود تغییر دهند.

وی با اشاره به بیداری اسلامی در کشورهای منطقه که موجب سرنگونی رژیم های دست نشانده ای همچون رژیم سابق لیبی شد، گفت: تمام تلاش غرب بر انحراف مسیر جنبش های انقلابی مسلمانان در منطقه خاورمیانه متمرکز شده است.

سفیر ایران در روسیه اضافه کرد: اما آنها به اهداف ناپاک خود دست نخواهند یافت و پیروزی از آن اسلام و مسلمانان است و وعده قرآن کریم در این زمینه تحقق می یابد.

وی در ادامه با اشاره به لزوم اتحاد مسلمانان، اجتماع امروز را مهم دانست و افزود: چه کسی و چه چیزی غیر اسلام می توانست این همه ملیت را اعم از ایرانی، عراقی و آذری در کنار یکدیگر گرد آورد.

‘ابوذر ابراهیمی ترکمان’ نماینده رهبر معظم انقلاب در روسیه و رایزن فرهنگی ایران در این کشور نیز اظهار داشت: دولت و ملت ایران در این روزهای سخت که استکبار جهانی سوریه را هدف قرار داده است، در کنار این کشور اسلامی قرار دارند.

وی گفت: هجمه خبری رسانه های خبری غربی علیه سوریه با توجه به جنگ روانی علیه این کشور که در آن حقایق تحریف می شود، دولت و ملت این کشور را هدف قرار داده است.

اروپام/۲۲۴۲**۵۱۸**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۴۷۸۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.