“شینگن خلیج فارس” در انتظار ۶ کشور جنوب ایران

فروردین ۱۴۰۳

۶ کشور جنوب خلیج فارس قصد دارند به زودی صدور ویزای مشترک را عملی کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛به گزارش “هشت صبح” به نقل از روزنامه الرای کویت، براساس این ویزای مشترک که به نام “شینگن خلیج فارس” شناخته می گردد هر فردی می تواند با دریافت ویزا یا روادید تنها یکی از ۶ کشور عربستان سعودی، کویت، بحرین، قطر، امارات و عمان، بدون نیاز به دریافت دوباره ویزا به همه آنها سفر کنند.

براساس برنامه ریزی ها و هماهنگی این ۶ کشور عضو شواری همکاری خلیج فارس، این ویزای مشترک از سال آینده میلادی (۲۰۲۴) عملی خواهد شد.

رشد بازرگانی و فعالیت های اقتصادی و افزایش پذیرش گردشگران، سبب اصلی هماهنگی میان این ۶ کشور برای صدور ویزای شینگن خلیج فارس است.

البته طرح این ویزای مشترک از سال ها پیش مطرح شده بود اما به تازگی با رایزنی های تازه، امیدهایی برای رفع موانع در مقابل عملی شدن این طرح به وجود آمده است.

این ویزا با یک بار ورود به محدوده ۶ کشور جنوب خلیج فارس حداکثر برای یک ماه و چند بار ورود، حداکثر برای یک سال صادر خواهد شد.

البته همچنان اقدامات فنی ویژه برای راه اندازی سامانه مشترک کنترل ورود و خروج اشخاص به گذرگاه های مرزی ۶ کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس در انتظار مراحل تکمیل نهایی و انجام آزمایشات است.

همچنین این ۶  کشور در ارتباط با یکدیگر فهرست های سیاه مربوط به نام و اثر انگشت اشخاص ممنوع الورود را به طور مشترک تهیه می کنند تا از ورود آنها به تمامی این کشور جلوگیری شود.

 در حال حاضر ۲۶ کشور عضو اتحادیه اروپا ویزای مشترک به نام شینگن را اجرا کرده اند که هر فردی می تواند با دریافت یک ویزای شنگن از یکی از این ۲۶ کشور، بدون نیاز به دریافت مجدد ویزا، به همه انها سفر کند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.