شیوع آنفلوآنزای تازه پرندگان در عربستان / لزوم استفاده حجاج از ماسک

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از شیوع نوع تازه آنفلوآنزای پرندگان در عربستان خبر داد و گفت: با توجه به اعزام حجاج به عربستان برای مناسک حج تمتع، رعایت مسائل بهداشتی و استفاده از ماسک الزامی است.

رضا سعیدی امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: یکی از مواردی که حجاج باید در طول مدت سفر حج مورد توجه قرار دهند، توجه به بیماری‌های تنفسی است.

وی با اشاره به شیوع بیماری‌ها و عفونت‌های تنفسی از جمله آنفلوآنزای تازه پرندگان در عربستان و به ویژه ریاض افزود: بیماری آنفلوآنزای پرندگان از طریق تنفس انتقال داده می‌شود و همین موضوع سبب خواهد شد که این بیماری در صورت عدم رعایت مسائل بهداشتی به راحتی از فرد ناقل به سایر اشخاص منتقل شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد استفاده از ماسک و رعایت مسائل بهداشتی از سوی حجاج را ضروری دانست.

سعیدی در بیان ویژگی‌های این بیماری گفت: نوع تازه آنفلوآنزای پرندگان نسبت به نوع قبلی آن از میزان کشندگی بیشتری برخوردار است چرا که در نوع ابتدایی آنفلوآنزای پرندگان مرگ و میر اشخاص در صورت ابتلا در حدود ۲۰ درصد بوده اما در نوع تازه آنفولانزای پرندگان کشندگی آن در حدود ۶۰ درصد است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: یکی از دلایلی که سبب می‌شود بیماری آنفلوآنزای نوع تازه پرندگان نسبت به نوع قبل آن از مرگ و میر بالاتری برخوردار باشد آسیب رساندن این بیماری به کبد و کلیه‌ها جدا از نارسایی تنفسی است.

وی تاکید کرد: در صورت بروز تب حتماً حجاج باید این موضوع را جدی بگیرند و به مراکز درمانی مراجعه کند.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.