شیوع مصرف فست‌فودها و افزایش میزان چاقی به ویژه در خاورمیانه

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز: شیوع مصرف فست‌فودها و خوراکی‌های فرآوری‌شده در مکزیک سبب شده این کشور آمریکا را از لحاظ میزان چاقی بزرگسالان پشت سر بگذارد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از فارس، بر اساس اعلام سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل نزدیک به یک سوم بزرگسالان مکزیکی (۳۳ درصد) در مقایسه با ۳۱٫۸ درصد مردم آمریکا دچار چاقی می باشند.

کشورهای دیگری نیز مانند مصر با ۳۴٫۶ درصد و کویت با ۴۲٫۸ درصد و جزایر نائورو در میکرونزی با ۷۱٫۱ درصد نیز از میزان بالایی چاقی برخوردار می باشند.

کارشناسان معتقدند ریشه این مشکل در مکزیک تغییر الگوی غذایی است. کاتیا گراتسیا کارشناس تغذیه و محقق گروه قدرت مصرف کنندگان می گوید: یک عامل این است که مکزیکی‌ها نوشابه های بیشتری را نسبت به سایر کشورهای جهانی مصرف می‌کنند.

وی افزود: مکزیکی‌ها به شدت آرد تصفیه شده، شکر و غذاهای پر انرژی مصرف می‌کنند. آنها رژیم‌های غذایی سنتی خود را که سرشار از فیبر و ویتامین بوده‌اند کنار گذاشته‌اند.

آمار فائو در اوایل ماه ژوئن انتشار یافته و چاقی در اشخاص بالای ۲۰ سال را بررسی کرده است. در کنار مصر، کویت نائورو و تعدادی از جزایر مانند ساموئا و تونگا هم بالاتر از مکزیک قرار دارند.

آمار مکزیک در حالی نگران کننده است که این کشور هنوز هم در حال مبارزه با سوء تغذیه است. تعداد بسیاری از کودکان مکزیکی در روستاهای فقیر و مناطق دور افتاده با سوء تغذیه و کمبود وزن روبرو می باشند.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.