صاحبان صنایع به کیفیت کالای ایرانی توجه کنند

خبرگزاری آریا-  مسئولان باید بستر حمایت از تولید و کار ایرانی را ایجاد کنند، از سوی دیگر، صاحبان صنایع نیز می‌بایست با رعایت استانداردهای لازم مردم را به سوی استفاده از کالاهای ایرانی سوق دهند. 
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل ازمرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام مسعود آذربایجانی با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی»، اظهار داشت: یکی از اقدامات بجای مقام معظم رهبری که از روند پیشرفت کشور دارای اهمیت زیادی می‌باشد، توجه ایشان به حمایت از تولید ملی است.
مدیر مرکز تخصصی اخلاق حوزه علمیه قم با بیان این که در سال تولید ملی نباید مانند برخی سال‌ها تنها به شعار‌ها و نوشته‌ها اکتفا نمود، خاطرنشان ساخت: این نام‌گذاری از سوی مقام معظم رهبری، باید به عنوان برنامه‌ای راهبردی از سوی دستگاه‌های مختلف مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی با تأکید بر ضرورت فراهم آوردن زمنیه‌ها و بسترهای عملی حمایت از تولید ملی، افزود: برخی کارخانه‌ها و بنگاه‌های تولیدی،‌ با خطر ورشکستگی روبرو هستند؛ بنابراین برای این که در تولید ملی، پیشرفت داشته باشیم، باید مسائل مربوط به حمایت از کار و سرمایه ایرانی، بررسی گردد.

*تاکید بر برنامه‌ریزی مناسب در عرصه تولید
حجت‌الاسلام والمسلمین آذربایجانی افزود: باید با برنامه‌ریزی مناسب در این عرصه،‌ شرایط را برای رونق یافتن فعالیت بنگاه‌های تولیدی فراهم کنیم.
وی در ادامه،‌ ایجاد فرهنگ عمومی در عرصه حمایت تولید ملی را ضروری دانسته و اظهارداشت: راهکار اخلاقی در این عرصه‌ بر اساس آموزه‌های اسلامی، انجام کارهای متقن و محکم است؛ به این معنی که مؤمن، کاری که انجام می‌دهد، متقن و محکم است.
رئیس مرکز تخصصی اخلاق حوزه علمیه قم،‌ خاطرنشان کرد:‌ اگر تولید ملی ما، حداقل‌های استانداردهای را داشته باشد و بتواند با تولیدات دیگر کشورها رقابت کند، بهترین کار در راستای نهادینه سازی فرهنگ عمومی در استفاده از تولیدات داخلی می‌باشد.

*ضرورت استانداردسازی کالای ایرانی
حجت‌الاسلام والمسلمین آذربایجانی در پایان تصریح کرد:‌ مسئولان باید بستر حمایت تولید و کار ایرانی را ایجاد کنند، از سوی دیگر، صاحبان صنایع نیز می‌بایست استانداردهای لازم را در تولیدات خود رعایت نمایند تا بتوانند مردم را به سوی استفاده از کالاهای ایرانی سوق دهند.

 

 


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.