صاحبان کنتورهای قدیمی باید انشعاب جدید خریداری کنند

صاحبان کنتورهای قدیمی باید انشعاب جدید خریداری کنند

جام جم آنلاین: معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر در پاسخ به چرایی ارسال دعوت نامه به مشترکین برق برای خرید قدرت بیشتر اظهار کرد: این دعوت نامه برای مشترکینی که بیش از انشعاب خریداری شده مصرف می کنند ارسال شده است.

“غلامرضا خوش خلق” با اشاره به این‌که دعوت نامه برای صاحبان کنتورهای قدیمی برای تعیین تکلیف ارسال شده است، در مورد این که مطرح شده بود دعوت نامه‌ها برای کسانی ارسال شده که فیوز برق آن ها دست کاری شده است، اظهار کرد: این دعوت‌نامه برای کسانی فیوز برق را دست کاری کرده‌اند، فرستاده نشده بلکه برای کسانی که بیش از انشعاب خریداری شده برق مصرف می‌کنند ارسال شده است.

وی ادامه داد: کنتورها به اندازه ۳۰ یا ۵۰ آمپر ظرفیت دارند اما کنتورهای قدیمی بین ۱۵ تا ۱۰۰ آمپر را تامین می‌کنند. به تناسب افزایش مصرف باید قدرت برق خریداری شود و در غیر این صورت کنتور پلمپ می شود در نیتجه مشترکان می توانند اصلاح قیمت و آمپر کنند.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با بیان این‌که کنتورهای قدیمی ۵ یا ۱۵ آمپر هستند گفت: در حال حاضر کسی ۵ آمپر مصرف نمی‌کند چرا که مصرف برق نسبت به گذشته بالا رفته است.

خوش خلق با بیان این‌که با افزایش مصرف، کنتورها تقویت شده‌اند، تصریح کرد: با نظارت مامورین، به آن‌هایی که کنتور پنج یا ۱۵ آمپر دارند دعوت نامه داده شده تا متناسب با مصرف انشعاب خریداری کنند.

وی ادامه داد: انشعاب جدید در تهران چند سالی است که به میزان بیش از ۳۲ آمپر است.

این مقام مسئول در شرکت توانیر در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا کنتورها قدرت برق مصرفی را محدود نمی‌کنند گفت: برخی کنتورهای قدیمی کشش و توان تحمل ۱۰۰ آمپر را هم دارند.

در این دوره همراه با قبوض برق دعوت‌نامه‌هایی برای برخی مشترکین با پیام لزوم حضور آن‌ها در مناطق برق برای خریدن قدرت برق بیشتر و متناسب با مصرف ارسال شده است.

پیشتر معاون امور مشترکان شرکت توزیع برق گفته بود این نامه‌ها برای مشترکینی که آگاهانه یا ناآگاهانه فیوز برق آن ها دست کاری شده بود ارسال شده و در صورت برگرداندن فیوز به حالت اول نیازی به حضور مشترکین نیست. اما به گفته خوش خلق مشترکین برای خریداری قدرت برق بیشتر باید اقدام کنند. (ایسنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.