صادرات کالا از منطقه ویژه اقتصادی سیرجان ۸۰ درصد افزایش یافت

‘سیدجلال حسینی’ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سه ماه نخست امسال دو هزار و ۴۰۰ تن کالا به ارزش ۱۰۳ میلیارد ریال شامل کاشی و سرامیک، مصنوعات پلاستیکی و ملامین، محصولات شیمیایی، داروهای آماده دامی، بادام و مغز بادام، پسته و مغز پسته و سیمان به کشورهای آلمان،هند، امارات، افغانستان، قبرس، عراق، لبنان، ترکیه، اوکراین، روسیه، هنگ کنگ و کشورهای اروپایی صادر شد.

وی از اجرای قانون اعمال معافیت ارزش افزوده در گمرک سیرجان از ابتدای تیر ماه جاری خبر داد و گفت: با اعمال این قانون که اکنون در مناطق ویژه اقتصادی و آزاد اعمال شده کمک بزرگی به تجار واردکننده و صادرکننده کالا شده است.

حسینی همچنین به کاهش ۱۲ درصدی واردات گمرک منطقه ویژه اقتصادی سیرجان در سه ماه نخست امسال اشاره و بیان کرد: این کاهش نشانگر استفاده صنعتگران از تولیدات داخلی است.

وی گفت: امسال شش هزار و ۵۲۶ تن کالا به ارزش ۱۹۶ میلیارد و ۱۱۴ میلیون ریال شامل کاغذ و مقوا، لوازم صوتی و برقی، ماشین آلات صنعتی و مکانیکی، مواد اولیه پلاستیک و مواد شیمیایی مورد نیاز کارخانه های برای تولیدات داخلی از کشورهای بلژیک، کانادا، آلمان، ایتالیا، ژاپن، کره، تایلند، تایوان، اندونزی، آفریقا، مالزی و امارات به گمرک منطقه ویژه اقتصادی سیرجان وارد شده است.ک/۳

۷۴۳۵/۸۱۵۴/۲۶۲۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۲۸۲۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.