صادرات نفت ایران به کره جنوبی ازسرگرفته شد

رویترز با اشاره به ازسرگیری واردات نفت کره جنوبی از ایران اعلام کرد، یک محموله ۲میلیون بشکه‌ای نفت ایران برای شرکت اس‌کی انرژی ارسال شده و هیوندا اویل بانک نیز هفته جاری ۲میلیون بشکه نفت از ایران وارد خواهد کرد.

بولتن نیوز به نقل از رویترز، سخنگوی شرکت اس کی اینوویشن کره جنوبی روز جمعه اعلام کرد، شرکت اس کی انرژی، از شرکت های تابعه اس کی اینوویشن، هفته گذشته اولین محموله نفت خام خود از ایران را بارگیری کرد تا به توقف دو ماهه واردات نفت از این کشور پایان دهد.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که منابع آگاه در وزارت اقتصاد کره جنوبی ماه گذشته گفتند، شرکت های پالایشگاهی کره ای قصد دارند از ماه سپتامبر واردات ۶ میلیون بشکه، معادل ۲۰۰ هزار بشکه در روز نفت خام از ایران را از سر بگیرند.

یک منبع آگاه دیگر در وزارت اقتصاد کره جنوبی که نخواست نامش فاش شود گفت، این محموله ۲ میلیون بشکه ای نفت خام اکنون در راه سئول است.

این منبع آگاه اضافه کرد، اس کی انرژی که متعلق به شرکت اس کی اینوویشن است، ۲ میلیون بشکه نفت دیگر در اواخر این ماه از ایران خریداری خواهد کرد. دیگر شرکت پالایشگاهی کره، یعنی هیوندا اویل بانک نیز در طی هفته جاری و یا هفته آینده ۲ میلیون بشکه نفت خام از ایران وارد خواهد کرد.

یو جانگ مین، سخنگوی شرکت اس کی اینوویشن به رویترز گفت: «ما محموله نفت ایران را اوایل هفته گذشته بارگیری کردیم، که طبق برنامه ریزی های انجام شده این محموله در اواخر این ماه و یا اوایل ماه آینده به مقصد خواهد رسید.»

وی افزود: «این محموله توسط یک تانکر ایرانی و با بهره مندی از پوشش بیمه ای یک شرکت ایرانی به کره ارسال شده است.» وی از اشاره به جزئیات مربوط به حجم این محموله و خرید های بعدی این شرکت از ایران خودداری کرد.

در ماه ژوئن کره جنوبی اولین کشور از بین مشتریان اصلی آسیایی نفت ایران بود که اعلام کرد به دلیل محدودیت های ناشی از تحریم های اتحادیه اروپا، واردات نفت خود از ایران را متوقف خواهد ساخت.

اما تهران با پیشنهاد پوشش بیمه ای یک میلیارد دلاری و استفاده از تانکرهای ایرانی برای حمل نفت، سئول را به از سر گیری مجدد واردات نفت از ایران تشویق کرد.

کشورهای کره جنوبی، چین، هند و ژاپن اصلی ترین مشتریان آسیایی نفت ایران به شمار می روند.


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.