صادرات نفت ایران iبه ژاپن افزایش یافت

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

162-8.jpg

صادرات نفت ایران iبه ژاپن در ماه قبل میلادی (سپتامبر) نسبت iبه ماه پیش‌تر افزایش یافت.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، براین اساس واردات نفت ژاپن از ایران در ماه اوت ۱۰۱ هزار و ۳۵ بشکه در روز بوده که در ماه سپتامبر iبه ۱۸۶ هزار و ۸۷۰ بشکه در روز افزایش یافته است.

ژاپن iبه عنوان سومین مصرف نماینده بزرگ نفت جهان، در ماه سپتامبر روزانه ۱۸۶هزار و ۸۷۰ بشکه در روز (۸۹۱ هزار و ۳۰۰ کیلولیتر) از ایران نفت وارد نمود، در حالی‌که این رقم در سال قبل یک میلیون و ۳۹۵ هزار و ۲۳۸ کیلولیتر بود.

آمار وزارت بازرگانی ژاپن حاکی از این است که واردات نفت خام ژاپن از ایران در ماه سپتامبر در مقایسه با دوره مشابه سال پیش ۳۶٫۱ درصد کاهش یافته است. براساس آمار وزارت حاویی ژاپن نیز واردات نفت این کشور از ایران در ماه سپتامبر بیش از ۱۸۸ بشکه در روز بوده است.

به گزارش تفسیری روزنامه نیکی ژاپن: توکیو iبه دنبال معافیت از تحریم‌های پیشنهادی تازه واشنگتن علیه ایران است که روی پرداخت بدهی‌های این کشور iبه ایران تاثیرگذار خواهد بود.

روزنامه نیکی iبه نقل از منابع آگاه ناشناس نوشت: کوریکی جوجیما وزیر حاویی ژاپن در دیدار با تیموتی گایتنر وزیر خزانه داری آمریکا در توکیو از وی درخواست نمود که بانکهای ژاپن را از تحریم‌های تازه معاف کند.

براساس این گزارش تفسیری، گایتنر گفته که این موضوع در حال بررسی است. مقامات دولت ژاپن در مورد این گزارش تفسیری اظهارنظر نکرده‌اند.

علاوه بر ژاپن دیگر وارد‌کنندگان نفت ایران نیز احتمالا مخالفت‌ خود را با این تحریم‌های پیشنهادی اعلام خواهند نمود. در حال حاضر ژاپن بدهی نفتی خود iبه ایران را براساس ین و از طریق حساب‌های بانک مرکزی ایران در بانک‌های ژاپنی پرداخت می‌کند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.