صادرات نفت میدان مریب یمن از سر گرفته می شود

دوشنبه ۱۹ تیر – ۰۱:۰۶:۲۰ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

پس از یک سال تعلیق؛

بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- وزیر نفت یمن اعلام کرد: صادرات نفت خام از استان مریب یمن پس از یک سال تعلیق، هفته آینده از سر گرفته می شود.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، هشام شرف شنبه (۱۷ تیر) اعلام کرد: یمن صادرات نفت خام از استان مریب را پس از یک سال وقفه به دلیل ناآرامی های سیاسی اخیر در این کشور، هفته آینده از سر می گیرد؛ توقف صادرات نفت از این استان روزانه ۱۵ میلیون دلار برای دولت یمن زیان به بار آورده است.
خطوط لوله نفت و گاز یمن مدت هاست که هدف حمله گروه های خرابکار و قبایل مسلح یمنی قرار می گیرد اما حمله به زیرساخت های نفت و گاز این کشور در جریان نا آرامی های سیاسی و اعتراض های ضد دولتی که اوایل سال گذشته آغاز شد، با افزایش همراه بوده است.
در جریان ناآرامی های سیاسی یمن که از اوایل سال گذشته آغاز شد، تولید نفت و گاز و حتی صادرات این کشور با افت همراه بوده است، همچنین بخش های نفتی با اعتصاب کارگران و حمله های خرابکارانه رو به رو بود.
سه حمله پیاپی به خط لوله اصلی نفت یمن که نفت میدان مریب را به پایانه صادراتی راس عیسی در سواحل دریای سرخ انتقال می دهد، به توقف انتقال نفت از این خط لوله را در ماه اکتبر منجر شد.
نفت خام میدان مریب پس از انتقال با خط لوله اصلی نفت یمن و بارگیری به وسیله نفتکش ها در پایانه راس عیسی واقع در دریای سرخ، راهی پالایشگاه عدن در خلیج عدن می شود.
شرف گفت: یک گروه فنی که به وسیله ارتش حفاظت می شوند، هفته آینده تعمیر خط لوله اصلی نفت یمن را تکمیل می کنند.
وی تصریح کرد: یمن هفته آینده صادرات نفت خام میدان مریب از پایانه راس عیسی در دریاس سرخ را از هفته آینده آغاز می کند.
بزرگ ترین پالایشگاه نفت یمن در شهر عدن با ظرفیت پالایش روزانه ۱۵۰ هزار بشکه به دلیل قطع انتقال نفت خام میدان مریب تعطیل شده؛ از این رو یمن برای تامین نیازهای سوخت در داخل به واردات فرآورده های نفتی و دریافت محموله های اهدایی نفت از همسایه خود عربستان سعودی، چشم دوخته است.
یمن یکی از تولیدکنندگان کوچک غیرعضو اوپک به شمار می رود که در پی وقوع ناآرامی های سیاسی، تولید نفت این کشور به حدود ۲۶۰ هزار بشکه در روز کاهش یافته است.
عمده ذخایر نفتی یمن در مناطق مریب-شبوه در شمال و سیعان- مسیله در جنوب واقع شده است.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۰۸۱۶۰۸۰۰۰۹۷


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.