صادرات یک میلیون دستگاه خودرو در کشور سبب خودکفایی مالی صنعت خودرو می شود

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

شافعی گفت: چنانچه بتوانیم سالیانه یک میلیون خوردو از کشور صادر کنیم دیگر نیازی به تخفیف ارز جهت حمایت از صنعت خودرو سازی وجود ندارد.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران شافعی مدیر عامل شرکت ایمیدرو در مراسم تودیع ومعارفه مدیر عامل جدید صنایع خودرو گفت: پر واضح است که جامعه ما نسبت به عملکرد صنعت خودرو سازی کشور رضایت ندادند.

وی افزود: واردات خودرو به کشور تصمیم نادرستی نیست چراکه سبب می شود علاوه بر بالا رفتن سطح انتظار و توقعات مردم خودروسازان کشور نیز نسبت به آخرین پیشرفتهای صنایع خودرو سازی جهان آگاهی کسب کنند.

وی با اشاره به شرایط نابرابر تولید خودور درایران نسبت به سایر کشور های دیگر اظهار داشت: در تمام دنیا خودرو سازان با تسهیلات ۲ الی ۳ درصدی اقدام به تولید خودرو می کنند در حالی که در کشور ما تسهیلات با نرخ سود ۳۰ درصد هم به خودرو ساز داده نمی شود.

 وی ادامه داد: خودرو سازان کشور باید واردات خوردوهای ایکس به ایران را تبدیل به یک فرصت جهت ارتقای کمی و کیفی خودروی تولید وطنی کنند.

وی با اشاره به افزایش کیفیت خودروی ایرانی گفت: صنعت خوردو سازی کشور باید با افزایش صادرات ارز مورد نیاز خود جهت واردات مواد اولیه را خود از محل فروش و صادرات تحصیل کند.

 شافعی با تاکید بر توسعه خودرو گفت: چناچه بتوانیم سالیانه ۳ میلیون دستگاه خودرو در کشور تولید کنیم چندین هزار یک میلیون دستگاه آن به خارج صادر شود دیگر نیازی به دریافت ارز نخواهیم داشت.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.