صادرات گاز ایران به ترکیه از سرگرفته می شود

ظرف یک هفته:

خبرگزاری پانا : بنابر اعلام وزیر انرژی ترکیه، با پایان تعمیر بخش ترک خط لوله صادرات گاز ایران-ترکیه، واردات گاز از ایران ظرف هفته آینده از سرگرفته می شود.

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از وزارت نفت رویترزدرگزارشی اعلام کرده است که  تانر ییلدیز، وزیر انرژی ترکیه اعلام کرد: پس از انفجار روز دوشنبه (۱۷ مهر) در بخش ترک خط لوله صادرات گاز ایران به ترکیه، ترانزیت گاز با این خط لوله ظرف یک هفته ازسرگرفته می شود.

وی افزود: ترکیه با افزایش واردات روزانه گاز از روسیه از بروز مشکل در عرضه این سوخت پاک جلوگیری کرده است.

شرکت گازپروم روسیه در پی توقف صادرات گاز آذربایجان و ایران به ترکیه، صادرات گاز به این کشور را تا ۶۰ درصد افزایش داد.

شرکت گازپروم اعلام کرد: شرکت دولتی بوتاش ترکیه درخواست افزایش روزانه واردات گاز از ۳۰ میلیون مترمکعب به ۴۸ میلیون مترمکعب را از این شرکت مطرح کرده است.

ترکیه هم اکنون از روسیه، ایران و آذربایجان، گاز و از الجزایر و نیجریه ال ان جی وارد می‌کند.

جواد اوجی نیز در این باره اعلام کرده بود: متخصصان و مهندسان شرکت ملی گاز ایران آماده هستند این خط لوله را که در ۵۰ کیلومتری داخل خاک این کشور دچار آسیب شده است، تعمیر و بازسازی کنند.

ایران و ترکیه قرارداد گازی ۲۵ ساله ای را امضا کرده اند که براساس آن، سالانه ۱۰ میلیارد متر مکعب گاز ایران با خط لوله وارد خاک این کشور می شود.

ترکیه حدود ۶۵ درصد گاز خود را از روسیه تامین می کند که عرضه بخشی از آن از طریق اوکراین و بخشی دیگر با خط لوله «بلو استریم» که مستقیم از روسیه و از بستر دریای سیاه به ترکیه عبور می کند، صورت می گیرد.
 


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.