صادرات گاز ترکمنستان iبه ایران از سر گرفته شد

۲۶ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

رئیس شرکت دولتی گاز ترکمنستان اعلام کرد که این کشور صادرات مجدد گاز طبیعی iبه ایران را از سر گرفته است.

به گزارش تفسیری سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران iبه نقل از پایگاه اینترنتی ترند، رییس شرکت گاز ترکمنستان با اشاره iبه پایان یافتن عملیات تعمیر خط لوله انتقال گاز iبه ایران تاکید کرد، روند صادرات گاز ترکمنستان iبه این کشور بار دیگر از سر گرفته شده است.

بر اساس این گزارش تفسیری ایران تقریبا یک سوم گاز صادراتی ترکمنستان را وارد می کند و آن را برای تامین نیاز گاز خود در فصل زمستان و تامین گاز مورد نیاز واحدهای صنعتی در مناطق شمالی استفاده می کند.

رئیس شرکت گاز ترکمنستان بیان کرد: صادرات گاز ترکمنستان iبه ایران بر اساس درخواست طرف ایرانی متوقف شد و اکنون با پایان یافتن عملیات تعمیرات و نگهداری روند صادرات گاز از سر گرفته شده است. صادرات گاز ترکمنستان iبه ایران مانند قبل و بر اساس قرارداد امضا شده بین دو کشور آغاز شده است  خبرگزاری مهر روز چهارشنبه iبه نقل از رستم قاسمی وزیر نفت اعلام کرد اختلاف بر سر قیمت گاز سبب اصلی متوقف شدن صادرات گاز ترکمنستان بوده است. حسین اسماعیلی معاون وزیر نفت نیز پیش از این تاکید کرده بود ما هیچ مشکل مالی با ترکمنستان بر سر واردات گاز نداریم . ایران از جولای ۲۰۱۱ میلادی تا کنون هر روز iبه طور میانگین یک میلیارد فوت مکعب گاز طبیعی از ترکمنستان وارد کرده است.

 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.