صادرات ۲۴ میلیون دلاری فرش دستباف ایران به قطر در سال ۹۰

به گزارش ایرنا از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران(شاتا)، ‘محمد باقر آقاعلیخانی’ به دستاوردهای نمایشگاه فرش دستباف دوحه قطر اشاره کرد و گفت: قطر پایگاه صادراتی تجار و بازرگانان برای صادرات فرش دستباف ایرانی به آمریکا و اروپا است.

وی در خصوص تجار و بازرگانان شرکت کننده در این نمایشگاه گفت: بیش از ۴۵ شرکت معتبر ایرانی از شهرهای تبریز، اراک، نائین، قم، کاشان و مشهد در این نمایشگاه شرکت کردند.

آقا علیخانی گفت: این نمایشگاه در فضایی با وسعت پنج هزار مترمربع برگزار شد و صاحبان شرکت‌های تولید فرش دستباف ایران ۹۰ درصد این غرفه ها را به خود اختصاص دادند.

وی ادامه داد: ۱۰ درصد باقیمانده نیز تجار غیر ایرانی، فروشنده فرش های دستباف ایران بودند.

رییس مرکز ملی فرش ایران، توسعه صادرات فرش دستباف و تحقق هدف گذاری صادرات یک میلیارد دلاری به همراه معرفی و اطلاع رسانی در حوزه فرش دستباف را از اهداف شرکت در نمایشگاه بین‌المللی فرش دوحه عنوان کرد.

وی، استقبال از نمایشگاه فرش در دوحه قطر را بسیار خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: ما در حال تحلیل و بررسی این دوره از نمایشگاه هستیم تا بر اساس آن و همچنین ارزیابی بیشتر پتانسیل های موجود در داخل مجموعه، بتوانیم برای برگزاری دومین دوره این نمایشگاه در قطر حضوری پر رنگ تر داشته باشیم.

اقتصام**۳۹۱۷**۱۵۹۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۲۷۳۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.