صادرات ۴ میلیون قطعه جوجه یک‌روزه از آذربایجان‌غربی

شهرام دیلمقانی در گفت‌وگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: بیماری‌های نوپدید مشترک بین انسان و دام در آذربایجان‌غربی حالت تک‌گیری دارند و تاکنون در استان اپیدمی نداشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه در چهار ماه نخست سال جاری پنج تن گوشت درآذربایجان‌غربی معدوم شده است، اعلام کرد: این گوشت‌ها شامل مرغ زنده و گوشت مرغ، گوشت گاو و گوسفند است.

وی با اشاره به دلیل معدوم‌سازی این گوشت‌ها، تصریح کرد: گوشت‌های مذکور به دلیل غیربهداشتی و غیرقابل مصرف بودن معدوم شده‌اند.

دیلمقانی این مدت ۷۷ هزار و ۸۰۳ رأس گاو، گوساله، گاومیش، گوسفند و بز تحت نظارت بازرسان بهداشت اداره‌کل دامپزشکی آذربایجان‌غربی ذبح و مورد معاینه و بازرسی بهداشتی قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به شدت این بازرسی‌ها در ماه مبارک رمضان، افزود: به منظور کنترل و نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی در ماه مبارک رمضان در آذربایجان‌غربی ۳۵ اکیپ ثابت و سیار بر فرآورده‌های خام دامی نظارت دارند.

دیلمقانی با اشاره به بازرسی ستاد نظارت بر بهداشت انواع فرآورده‌های خام دامی، خاطرنشان کرد: در این راستا ۸۹۸ رستوران و غذاخوری توسط بازرسان دامپزشکی آذربایجان‌غربی مورد بازدید و بازرسی قرار می‌گیرند.

وی در ادامه با اشاره به بودجه‌ریزی‌های انجام گرفته در استان، گفت: چهار ماه نخست امسال چهار میلیون و ۱۵۴ هزار و ۱۲۰ قطعه جوجه یک روزه پس از بازرسی‌های بهداشتی، قرنطینه‌ لازم و صدور گواهی حمل بهداشتی به استان‌های اردبیل، یزد، کردستان، خوزستان، قزوین، مرکزی، آذربایجان‌شرقی، گیلان، تهران، همدان، کرمانشاه، فارس، سیستان و بلوچستان، البرز، زنجان، اصفهان، مازندران و خراسان‌رضوی صادر شده است.

موسسه اطلاعات مرغداری – آخرین عناوین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.