“صادرات” ۴۶۹ میلیون دلار “کالا” از گمرکات مرکزی

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

میزان صادرات غیرنفتی از گمرکات استان مرکزی ۴۶۹ میلیون و ۴۷۵ هزار دلار در هفت ماهه اول سال است.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در هفت ماهه اول سال جاری ۵۵۲۹۰۱۱۷۵کیلوگرم به ارزش ۵۸۶۳۲۶۲۷۱ دلار صادرات با احتساب نفت سفید و نفت گاز از گمرکات استان مرکزی صورت گرفته است.

میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل ازنظر وزنی ۴۹ درصد و از لحاظ ارزش نیز ۴۹ درصد افزایش داشته است.

براساس این گزارش ممتاز به نقل از میزان صادرات غیر نفتی به وزن ۵۴۰۴۱۱۰۶۶ کیلوگرم به ارزش ۴۶۹۴۷۵۸۸۶ دلار بوده است.

مقصد صادرات صورت گرفته ارمنستان، گرجستان، عراق، عمان، ترکیه، ازبکستان، فدراسیون روسیه، بلژیک و افغانستان، کویت، چین،‌ آلمان، اوکراین، رومانی، عمان، امارات متحده عربی،‌سوریه  و پاکستان بوده است.

این گزارش ممتاز به نقل از می افزاید: عمده کالاهای صادره شامل ماهیان زنده زینتی، انواع گل آپارتمانی، گاز سب فورکات، دکل انتقال نیرو، شمش روی، انواع شیشه و آینه سلیندر خالی، کیسه فریزر، شمش آلومینیوم، کاشی و سرامیک، انواع عایقهای حرارتی و رطوبتی کشش است.

***کاهش ۴۳ درصد واردات از کمرگات مرکزی

درمدت یاد شده ۸۸ میلیون و ۲۷۶ هزار و ۴۴۸ دلار کالا از این گمرکات به کشور وارد شده است که از لحاظ ارزشی ۴۳ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

کشورهای وارد کننده کالا شامل چین، رومانی، هند، ایتالیا، ازبکستان، ترکیه، سوئد، بلژیک و آلمان و فرانسه و دیگر کشورها است.

این گزارش ممتاز به نقل از می افزاید: عمده کالاهای وارداتی از این گمرکات ماشین آلات بافندگی، اتصالات راکتورهای پالایشگاهی ورق آهن سردنورد، دستگاه جوشکاری، پنبه و لوازم یدکی خودرو می باشد.

براساس این گزارش ممتاز به نقل از میزان درآمد مالیات برارزش افزوده گمرکات استان مرکزی در ۷ماهه سال ۹۲ مبلغ ۱۳۸۵۱۵۸۱۷۷۵۱ ریال است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.