صادرات ۵۰ درصدی مرغ تولیدی استان یزد

استان یزد با تولید سالانه ۴۰ هزار تن مرغ، ۵۰ درصد آن که مازاد بر نیاز است به سایر استان‌ها صادر می‌کند.

 

صادرات 50 درصدی مرغ تولیدی استان یزد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: نیاز سالانه استان به گوشت مرغ ۲۰ هزار تن است. این در حالی است که ۴۰ هزار تن تولید می‌شود که ۵۰ درصد مازاد بر نیاز آن به سایر استان‌ها صادر می‌شود.
سیدجمال سجادی‌پور افزود: دراسفندماه یک میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی، فروردین یک میلیون و ۷۶۰ هزار قطعه، اردیبهشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه، خرداد یک میلیون و ۹۸۰ هزار قطعه و تیرماه به‌دلیل کاهش قیمت مرغ در بازار انگیزه مرغداران به جوجه‌ریزی کمتر شد و به یک میلیون و ۴۵۰ هزار قطعه کاهش یافت.
وی به افزای قیمت مرغ در ماه‌های اخیر اشاره کرد و ادامه داد: بخشی از افزایش قیمت ناشی از این بود که شرکت پشتیبانی امور دام، خوراک دام را در اختیار کشتارگاه‌ها قرار می‌داد و آنها نیز با قیمت بیشتری به مرغداری‌ها می‌دادند که این باعث افزایش هزینه آنها می‌شد.
سجادی‌پور خاطرنشان کرد: به جهت کاهش هزینه مرغداری‌ها، شرکت پشتیبانی امور دام به‌طور مستقیم نهاده‌ها را در اختیار آنها گذاشت که هزینه‌ها کمتر و در پی آن قیمت مرغ نیز کاهش یافت.
این مقام مسئول تصریح کرد: قیمت سویا از ۲۰۰ تومان به یک‌هزار و ۳۰۰ تومان کاهش یافته است. ذرت اوکراینی ۷۲۰ تومان و ذرت آرژانتینی ۷۵۰ تومان عرضه می‌شد. هرچقدر مرغداری‌ها خوراک لازم داشت باشند، وزارت صنعت، معدن و تجارت در اختیار آنها قرار می‌دهد.
وی یادآور شد: در حال حاضر مشکلی در تولید و عرضه و تأمین نهاده‌ها وجود ندارد و مرغ به‌طور نامحدودی در خرده‌فروشی‌ها به قیمت پنج‌هزار و ۴۵۰ تومان به فروش می‌رسد.
سجادی‌پور در پایان به تجهیز و نوسازی مرغداری‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: هرچقدر متقاضی وجود داشته باشد، بدون محدودیت تسهیلات در اختیار آنها گذاشته می‌شود.

 


موسسه اطلاعات مرغداری – آخرین عناوین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.