صادق تیرافکن در باغ طوطی آرام گرفت

۰۵خردادماه،

لحظاتی پیش پیکر صادق تیرافکن، عکاس برجسته معاصر پس از تشییع در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) در صحن عتیق باغ طوطی به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی هنرآنلاین، در این مراسم در کنار خانواده صادق تیرافکن نزدیک به ۲۰۰ نفر از هنرمندان و دوستان او حضور داشتند که از میان آنها می‎توان به نادر سیحون، عباس کوثری، مهدی حسنی، مجید سعیدی، رضا معطریان، آذیتا شرف جهان، آناهیتا قواییان، حمید سوری، کامبیز صبری، مهرانه مهاجر، امیرحسین اعتماد، نیوشا توکلیان اشاره کرد.

پیش از این عباس کوثری یکی از دوستان نزدیک صادق تیرافکن در گفت‌وگو هنرآنلاین دربارهٔ برگزرای مراسم بزرگداشت این هنرمند فقید گفته است: مراسم بزرگداشتی از سوی خانواده او ساعت ۱۷:۳۰ روز دوشنبه ششم خردادماه در مسجد ولیعصر واقع در خیابان وزرا جنب پارک ساعی برگزار می گردد.

کوثری همچنین از برگزاری مراسمی بزرگداشت صادق تیرافکن که به کمک دوستانش با همکاری موزه هنرهای معاصر تهران خبر داد.

بر اساس خبر اعلام شده از سوی کوثری، این مراسم ساعت ۱۷ روز چهارشنبه هشتم خردادماه در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می گردد و تاکنون بعضی از سخنران این مراسم مشخص شده است.

مهران مهاجر یکی از سخنرانان این مراسم خواهد بود همچنین دو یادداشت از سوی پرویز تناولی و عباس دانشوری نوشته شده بود که توسط دو تن از دوستان قرائت خواهد شد.

همچنین یک ویدئو ۱۰ دقیقه ای از صحبت های صادق تیرافکن به همراه یک اسلاید شو از عکس های او پخش خواهد شد و اجرای موسیقی زنده نیز از دیگر برنامه های مراسم بزرگداشت صادق تیرافکن است.

با توجه به حضور اعضای خانواده صادق تیرافکن در این مراسم به احتمال بسیار لوح تقدیر و مدال طلای بنگلادش صادق تیرافکن از سوی موزه هنرهای معاصر به خانواده او اهدا خواهد شد.

صادق تیرافکن یکی از هنرمندان صاحب نام ایرانی است که نوزدهم اردیبهشت ماه پس از یک دوره بیماری طولانی در کانادا درگذشت. او به عنوان یک هنرمند ایرانی افتخارات متعددی را برای ایران کسب کرده است و آثارش در نمایشگاه های بین الملی متعددی به نمایش گذاشته شده است و آثارش به موزه های مطرح جهان نیز راه یافته است.

پیشتر یکی از گزینه های خانواده او برای خاکسپاری قطعه هنرمندان بود و سرپرست مرکز هنرهای تجسمی نیز از حمایت های این مرکز برای تشییع پیکر صادق تیرافکن از مقابل موزه هنرهای معاصر تهران و خاکسپاری در قطعه هنرمندان خبر داده بود.

روز چهارشنبه یکم خرداد نیز اولین مراسم یادبود رسمی صادق تیرافکن در گالری اعتماد شعبه دبی برگزار شد.

انتهای پیام
مریم آموسی
 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.