صالحی: ایران آماده ارتقای روابط با مصر در سطح سفیر است

خبرگزاری آریا – وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی با بیان این که قرار گرفتن المرسی بر جایگاه ریاست جمهوری سرفصل جدیدی را در سیاست خارجی مصر باز کرد، گفت: با تعاملی دوطرفه ایران آماده ارتقای روابط سیاسی دوجانبه در سطح سفیر است.
به گزارش خبرگزاری آریا ، علی‌اکبر صالحی، درباره توسعه روابط دیپلماتیک میان ایران و مصر، گفت: مردم مصر با انتخاب المرسی برای تکیه بر جایگاه ریاست جمهوری کار مهمی انجام دادند و انقلاب خود را به سرانجام رساندند.
وزیر امور خارجه بعد از حضور در جلسه روز یک‌شنبه (۱۱تیر) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، محمد المرسی را شخصیتی شناخته شده با پیشینه‌ای درخشان خواند و افزود: ایران همواره علاقه خود را برای ارتقای روابط سیاسی میان تهران و قاهره در حد سفیر اعلام کرده و طرف مصری هرگاه آماده باشد، جمهوری اسلامی آماده ارتقای سطح میان دو کشور روابط است.
او روابط کنونی میان ایران و مصر را خوب خواند و ادامه داد: این روابط در همه ابعاد دارد پیش می‌رود، البته طرف مصری تا به امروز برای ارتقای مناسبات سیاسی با ایران ملاحظاتی و قیدهای داشت اما انتخاب مرسی برای قرار گرفتن در جایگاه ریاست جمهوری مصر سرفصل جدیدی را در سیاست خارجی این کشور باز کرد.
وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با خانه ملت تصریح کرد: وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران امیدوار است که چشم‌انداز و دورنمای سیاست خارجی مصر بهتر از گذشته باشد و دولت جدید این کشور برای برقراری روابط گسترده‌تر و عمیق‌تر با جهان اسلام اقدامات جدی‌تری انجام دهد.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.