صالحی: ایران مخالف تعلیق اعضای سازمان همکاری اسلامی است

“علی اکبر صالحی” وزیر امور خارجه ایران روز دوشنبه گفت که تهران با تعلیق عضویت هر کشوری در سازمان همکاری اسلامی مخالف است. “اکمل الدین احسان‌اوغلو” دبیر کل سازمان همکاری اسلامی پیشتر گفته بود که سوریه در نشست سران کنفرانس اسلامی در جده حضور نخواهد داشت و وزیران امور خارجه این سازمان که از روز دوشنبه گرد هم آمده‌اند درباره پیشنهاد لغو عضویت سوریه در این سازمان با یکدیگر بحث خواهند کرد.

 وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد که تهران با تعلیق عضویت هر کشوری در سازمان همکاری اسلامی مخالف است.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، “علی اکبر صالحی” وزیر امور خارجه ایران روز دوشنبه گفت که تهران با تعلیق عضویت هر کشوری در سازمان همکاری اسلامی مخالف است.

وی که در جده این سخنان را مطرح می‌کرد، گفت: من آشکارا علیه تعلیق عضویت هر کشور یا سازمانی هستم.

وزیر امور خارجه ایران افزود: با تعلیق عضویت، این بدان معنا نیست که شما در حال حرکت به جلو برای حل مسئله هستید بلکه به معنای پاک کردن مسئله هستید.

علی اکبر صالحی اضافه کرد: هر کشوری، به خصوص کشورهای سازمان همکاری اسلامی باید دست در دست هم دهند تا این مسئله را به شیوه‌ای که به ثبات و امنیت در منطقه منتهی می‌شود حل کنند.

“اکمل الدین احسان‌اوغلو” دبیر کل ترکیه‌ای سازمان همکاری اسلامی پیشتر به خبرگزاری فرانسه گفته بود که سوریه در نشست سران کنفرانس اسلامی در جده حضور نخواهد داشت و وزیران امور خارجه این سازمان که از روز دوشنبه گرد هم آمده‌اند درباره پیشنهاد لغو عضویت سوریه در این سازمان با یکدیگر بحث خواهند کرد.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.