صالحی با اول‌وزیر اتیوپی دیدار کرد

۲۷ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

وزیر امور خارجه کشورمان عصر روز جمعه در پایان مسافرت خود iبه چند کشور آفریقایی با هایله ماریام، نخست وزیر اتیوپی دیدار کرد.

به گزارش تفسیری حوزه سیاست خارجیممتازنیوز، علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان عصر جمعه در پایان مسافرت خود iبه چند کشور آفریقایی با «هایله ماریام» نخست وزیر اتیوپی دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن ابراز تسلیت iبه مناسبت درگذشت نخست وزیر پیشی اتیوپی، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای توسعه همه جانبه روابط با این کشور اعلام کرد. 

صالحی پیگیری موافقتنامه‌های منعقده و برگزاری نشست بعدی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی دو کشور را از اولویت‌های وزارت امور خارجه دانست. 

وزیر خارجه کشورمان در این دیدار iبه موضوعات مهم منطقه‌ای همچون غزه و سوریه اشاره کرد و خواستار توجه و اقدام جدی همه کشورها در جهت جلوگیری از جنایات رژیم صهیونیستی شد.

نخست‌وزیر اتیوپی نیز در این ملاقات ضمن تشکر از اعلام تسلیت iبه مناسبت درگذشت اول وزیر پیشی اظهار داشت: روابط خوب دوجانبه در حال پیشرفت است و اتیوپی iبه ظرفیت‌های بالای جمهوری اسلامی ایران واقف می‌باشد و از همکاری‌های دو کشور iبه ویژه در زمینه‌های سرمایه‌گذاری، آموزش و انتقال دانش فنی در امور اقتصادی و صنعتی استقبال کرده و آن را iبه نفع دو ملت ایران و اتیوپی می‌داند.

وی همچنین بر برگزاری هر چه سریع‌تر نشست کمیسیون مشترک تأکید کرد و مشترکات و تمدن طولانی دو کشور را برای افزایش همکاری‌ها iبه خصوص در زمینه گفت‌وگوهای سیاسی در موضوعات مختلف منطقه‌ای از جمله سودان و سومالی مؤثر اعلام کرد. 

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.