صالحی: برای تسهیل برقراری گفت‌وگو میان معارضین و دولت سوریه آماده‌ایم

به گزارش خبرآنلاین، علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه کشورمان در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای ترکمنستانی خود افزود: بشار اسد فردی را به عنوان علی حیدر و نهادی را برای گفت‌وگو برای معارضین تعیین کرده است. ما هم به نوبه خود آمادگی برای تسهیل این گفت‌وگو داریم. پیش از این هم با بخشی وسیعی از معارضین در ارتباط بوده‌ایم، رایزنی‌هایی بین دو طرف داشته‌ایم و تلاش ما همواره این بوده است که زمینه را برای گفت‌وگو فراهم کنیم.
گزیده سخنان وزیر امور خارجه ایران در ادامه به نقل از ایسنا می آید:
• نشست ژنو نیز مکمل طرح شش ماده‌ای کوفی عنان بوده است و در جهت نزدیک کردن معارضین به دولت سوریه بوده است و به هر حال تمامی کشورهای منطقه و کشورهایی که علاقه‌مند به صلح و ثبات و امنیت منطقه هستند باید در جهت برون‌رفت از بحران ایجاد شده در سوریه دست به دست یکدیگر دهند و به بهترین شیوه در این جهت گام بردارند تا نتیجه‌ی نهایی در جهت منفعت مردم سوریه و در نهایت منطقه و جامعه بین‌المللی باشد.
• متاسفانه برادر همکار ما (رایزن فرهنگی ایران) در کانادا یقینا منظورش با کلماتش یکی نبوده است. می‌خواهیم آن برداشت را اصلاح کنیم و به هموطنان‌مان چه در کانادا و چه در کشورهای دیگر تاکید و اصرار داریم که در چارچوب قوانین و مقررات کشور مورد اقامت‌شان عمل کنند و رفتارشان به گونه‌ای باشد که نمونه‌ای از پیشینه و سنت حسنه ما باشد.
• همواره به هموطنان‌مان که در کشورهای مختلف جهان مقیم هستند تاکید کرده‌ایم که هموطنان عزیز ما در هر کجا که هستند باید تابع مقررات و قوانین محل اقامت خود باشند.
• امیدواریم دولت کانادا هم با توجه به مسائل سیاسی که در این برهه زمانی سعی می‌کنند علیه ما جنجال‌آفرینی کنند با حکمت و عقلانیت نسبت به این موضوع برخورد کند و نخواهد که یک موضوع ساده و بی‌ارزش را تبدیل به جنجال سیاسی کنند. یقینا صحبت این همکار گرامی ما منعکس‌کننده مواضع سیاسی ما نیست و مواضع سیاسی ما آن چیزی است که به طور رسمی اعلام می‌شود.
به گزارش خبرآنلاین، روز گذشته وزیر امور خارجه ایران در حاشیه مراسم تودیع و معارفه دبیرکل جدید مجمع تقریب مذاهب اسلامی، گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد با معارضان سوریه نشستی داشته باشد و آنان را به ایران دعوت کند و ما این آمادگی را داریم که شرایط برای گفت‌وگوی بین معارضان و دولت سوریه را فراهم و تسهیل کنیم.{اینجا}
/۲۷۲۹۵
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.