صالحی تاکید کرد:ضرورت اتخاذ روش‌های مسالمت‌آمیز بین گروه‌های عراقی برای خروج از وضعیت فعلی

۱۰اردیبهشت،

Amir Kholoosi-8-81.jpg

سید عمار حکیم، رییس مجلس اعلای اسلامی عراق با علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) صالحی در ابتدای این دیدار برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات شوراهای استانی در عراق را به دولت، ملت و تمامی احزاب و گروههای سیاسی این کشور تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد این انتخابات بتواند گام مهمی در مسیر پیشرفت و توسعه سیاسی و اقتصادی کشور عراق باشد.

وزیر امور خارجه کشورمان مشارکت پنجاه درصدی مردم در انتخابات را پاسخ مناسبی به مداخلات خارجی ذکر کرد و افزود: این سطح از مشارکت بسیاری از توطئه‌های داخلی و خارجی را خنثی خواهد کرد و برگزاری این انتخابات برای اولین بار پس از خروج نیروهای خارجی و نیز تحت شرایط خاص امنیتی را نشانه توانایی دولت و ملت عراق در اداره امور کشور بدون دخالت خارجی دانست.

وی با توجه به وضعیت بحران اخیر که در عراق پیش آمده است بر ضرورت اتخاذ روش‌های مسالمت‌آمیز و گفت‌وگو بین تمامی گروه‌ها و نخبگان سیاسی جهت حل بحران و خروج از این وضعیت تأکید کرد.

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق نیز در این دیدار ضمن اشاره به روابط دوستانه فیمابین دو کشور به استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای و ضرورت تفاهم بین همه گروه‌ها برای حل بحران تأکید نمود.

وی تحولات عراق را یک حرکت برنامه ریزی شده و هدفمند توسط گروههای خارجی شامل القاعده و نقشبندیه جهت تحت الشعاع قرار دادن پیروزی مردم عراق در انتخابات شوراهای استانی ذکر کرد و بر تفاهم مشترک به منظور خروج از بحران سیاسی عراق تأکید نمود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.