صالحی: سفرم به عراق غیررسمی است/ مذاکرات با ۱+۵ مثبت بود

۱۳م اسفند ،

 پایگاه خبری «المسله» خبر داد «علی اکبر صالحی» وزیر خارجه ایران عصر دیروز در سفری غیر رسمی وارد فرودگاه نجف اشرف شد و در جمع خبرنگاران اظهار داشت که مذاکرات ایران و ۱+۵ دارای نتایج مثبتی بود.
وی با ابراز امیدواری از نتایج این نشست، افزود: ما باید اقدامات بیشتری را برای دستیابی به نتایجی که همه طرف‌ها را راضی کند، اتخاذ کنیم. مهم این است که ایران در مسیر صحیحی قرار دارد.
وزیر خارجه ایران دیروز همچنین با بعضی از مراجع دینی در نجف اشرف دیدار کرد.
وی در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری عراقی «نون» در نجف اشرف اعلام کرد که سفرش به عراق یک سفر شخصی است نه رسمی و وی برای زیارت عتبات عالیات، دیدار با مراجع و شرکت در پرده‌برداری از پنجره‌های تازه ضریح تازه امام حسین (ع) در کربلای معلی به عراق آمده است.
علی اکبر صالحی دربارهٔ تحولات عراق گفت: آنچه در عراق روی می‌دهد یک مسئله کاملا عراقی است و ما قصد دخالت در امور کشورهای دیگر را نداریم. من مطمئنم که مقامات مسئول عراقی همه امور را درک می‌کنند و امیدواریم که توافقی همه‌جانبه میان تمام گروه‌های سیاسی این کشور صورت گیرد.
وی دربارهٔ وضعیت سوریه گفت: دولت سوریه باید به مطالبات قانونی مردمش پاسخ دهد و مذاکره با معارضان تنها راه برون‌رفت صلح‌آمیز از بحران این کشور به شمار می‌رود. ما نیز هیچ راهکار تحمیلی خارجی را نمی‌پذیریم و از همه طرف‌های می خواهیم که به خشونت و خونریزی در سوریه پایان دهند.
/۲۹۲۲۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.