صالح آبادی: بورس انرژی با معاملات برق در همین هفته آغاز به‌کار می‌کند

احتمال عرضه نفت خام ایران در زیرمجموعه بورس انرژی

علی صالح آبادی از شروع معاملات بورس انرژی در همین هفته آغاز خبر داد و با بیان این که احتمال دارد عرضه نفت در زیرمجموعه بورس انرژی صورت بگیرد افزود: افزایش نرخ ارز در کل به نفع صنایع و بورس است ولی این افزایش باید حد معقولی داشته باشد و مهم‌تر از نرخ ارز برای بورس، ثبات نرخ ارز است.

بولتن نیوز: علی صالح آبادی در دیدار رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس از شروع معاملات بورس انرژی طی چند روز آینده خبر داد و گفت: بورس انرژی با معاملات برق در همین هفته آغاز به‌کار می‌کند. رئیس سازمان بورس همچنین از احتمال عرضه نفت زیرمجموعه بورس انرژی خبر داد و گفت: این احتمال در دست بررسی است. او افزود: در بورس کالا تاکنون فقط برخی محصولات پتروشیمی معامله شده است.

صالح آبادی گفت: فاز اول هدفمند کردن یارانه‌ها، هزینه‌های شرکت‌های بورس را افزایش داد اما سود شرکت‌ها نیز افزایش یافته و در مجموع هدفمندی برای بورس مثبت بوده است. او افزود: آمار تأثیرات مثبت هدفمندی از روی وب‌سایت سازمان بورس قابل استخراج است و بنا بر اطلاعات حاصله از صورت‌های مالی شرکت‌ها از سال ۱۳۸۰تا ۱۳۹۰، این تأثیر قابل ملاحظه است. صالح‌آبادی با اشاره به نوسان نرخ ارز گفت:

افزایش نرخ ارز در کل به نفع صنایع و بورس است ولی این افزایش باید حد معقولی داشته باشد و مهم‌تر از نرخ ارز برای بورس، ثبات نرخ ارز است. او گفت: ۱۰۰درصد مخالف افزایش دریافت مالیات از فروشندگان سهام هستم. این مسئله باعث دفع سرمایه‌ها از بورس‌شده و نقدینگی را به بخش‌های دیگر سوق می‌دهد. رئیس سازمان بورس در ادامه امکان ورود شرکت‌های سهامی عدالت را به بورس منتفی دانست و گفت: چون حدود و ثغور این شرکت‌ها مشخص نیست، امکان ورود به بورس نیز برای آنها فراهم نیست. در پایان این جلسه، کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس بر تداوم برگزاری جلسات با سازمان بورس تأکید کرد.(مهر)


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.