صباح زنگنه: اتهامات نتانیاهو به برنامه هسته‌یی ایران سبک‌ سرانه و بی‌تاثیر است

یک کارشناس مسائل بین الملل اقدام نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اتهام زنی به ایران مبنی بر این که برنامه صلح آمیز هسته یی اش در مسیر تسلیحاتی قرار گرفته است را سبک سرانه و بی تاثیر خواند و افزود: رفتار نتانیاهو نوعی به چالش کشیدن اوباما برای پذیرش خواست های رژیم صهیونیستی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۲ است.

صباح زنگنه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره اقدام نتانیاهو هنگام سخنرانی اش در مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به طرحی درباره نزدیک شدن ایران به مرحله ساخت بمب هسته یی می پرداخت، اظهار کرد: این حرکت نتانیاهو نمایشی و از موضع “عاقل اندر سفیه” بود. او تلاش کرد که بگوید دنیا نمی فهمد و او فقط متوجه خطراتی است که مدعی است از سوی ایران، دنیا را تهدید می کند.

او ادامه داد: نتانیاهو با ارائه این نقاشی به حاضران در مجمع عمومی نشان داد که طرف های مقابلش را افرادی بی سواد و نادان می داند اما اقدام او با استقبال کشورها و حتی رسانه های گروهی دنیا مواجه نشد.

زنگنه با “سبک سرانه” خواندن این اقدام نتانیاهو گفت: نتانیاهو سعی کرد در عمل تلاشی تبلیغاتی را برای تحت فشار قرار دادن اوباما در آستانه انتخابات ریاست جمهوری این کشور صورت دهد اما در مجموع مطالبی را ارائه کرد که پیش از این از آن ها در مقابل آمریکا عقب نشینی کرده بود. نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مقابل این که اوباما گفته بود برای ایران هیچ خط قرمزی تعیین نمی کند عصبانی شده و این موضع گیری آمریکا را برنتافته بود، با این حال به نظر می آید او توان مقابله با آمریکا را در این امر ندارد.

این کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: به نظر نمی آید اقدام نتانیاهو نمایشی قابل احترام از سوی کشورها بوده باشد. از سویی بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران این رفتار نخست وزیر رژیم صهیونیستی را نوعی به چالش کشیدن باراک اوباما می دانند. هر اندازه به انتخابات آمریکا نزدیک می شویم رژیم صهیونیستی سعی بر اعمال فشار بیش تر دارد اما آن چه که برای اوباما و حزب دموکرات مطرح است مسائل اقتصادی و معیشتی مردم کشورشان است.

زنگنه گفت: مواضع رژیم صهیونیستی به نظر می آید بعد از آن که آن ها از رقیب اوباما حمایت جانانه ای کردند چندان برای حزب حاکم فعلی قابل قبول نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: گرچه صهیونیست ها بر بخشی از رسانه های مهم دنیا مسلطند اما آن چه که بر مردم آمریکا برای انتخاب رییس جمهور بعدی کشورشان مهم است مسائل اقتصادی است، نه دعوای آمریکا و رژیم صهیونیستی بر سر ایران.

این کارشناس مسائل بین الملل با بی تاثیر خواندن اقدام نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اتهام زنی به برنامه صلح آمیز هسته یی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، گفت: ممکن است نمایش تصویر نتانیاهو در حالی که خط قرمزی را بر روی تصویر بمب می کشد در رسانه ها اثراتی داشته باشد اما این یک حرکت گذرا است و به طور کلی اثری ندارد. با این حال نباید فراموش کنیم که رژیم صهیونیستی در عملیات رسانه یی و تبلیغاتی عمومی علیه ایران توانسته اقدامات موثری انجام دهد.

زنگنه تاکید کرد: رژیم صهیونیستی سعی کرده در سال های گذشته موضوع ایران را هم چنان به عنوان پنج موضوع مهم دنیا در اولویت جامعه جهانی نگه دارد. از این رو باید هوشیار و دقیق باشیم.


مجله اینترنتی ممتازنیوز سرگرمی و تفریحی اخبار روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.