صبحانه تضمین کننده سلامت بدن

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

صبحانه حدود یک چهارم از انرژی روزانه اشخاص را تامین می‌کند.

به گزارش تفسیری خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛  مصرف صبحانه سبب افزایش۲۰ درصدی قدرت تمرکز مغزی در بزرگسالان شده و نیز تمرکز در کودکان دبستانی را هم بالا می‌برد، همچنین از چاقی در کودکان نیز جلوگیری می‌کند.

صبحانه یک وعده غذایی بسیار مهم تلقی می گردد چون روزه شبانه را می شکند، ذخیره گلوکز بدن را مجدداً پر کرده و مواد مغذی لازم برای بالا نگه داشتن سطح انرژی بدن در طول روز را تامین می کند.

تحقیقات بسیاری نشان می دهند که مصرف صبحانه سبب افزایش قدرت یادگیری و ایجاد تمرکز بیشتر در کودکان می گردد.

خوردن صبحانه iبه طرق گوناگون مفید است. صبحانه انرژی و ریزمغذی ها مورد نیاز برای تولید مواد شیمیایی پیام رسان مغزی موسوم iبه مواد پیام رسان عصبی را تولید می کند. پروتیین، کربوهیدرات و ترکیب چربی صبحانه نیز تاثیر مثبت بر روحیه فرد می گذارد.

فواید مصرف صبحانه عبارتند از:
– iبهبود وضعیت تغذیه
– افزایش قدرت تمرکز ذهن
– کنترل iبهتر وزن

خوردن صبحانه خطر ابتلا iبه بیماریهای قلبی، دیابتی و سرطان را کاهش و سبب افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن در مقابل بیماریهای مزمنی همچون سرماخوردگی و آنفلوانزا می‌شود،  صبحانه اشتیاق iبه مصرف تنقلات را کاهش داده و سبب می‌شود تا فرد تغذیه سالمتری داشته باشد.

نکته: باید یک پنجم انرژی دریافتی روزانه از طریق خوردن صبحانه تامین شود. iبهتر است صبحانه‌ از چند گروه غذایی مختلف تشکیل شود، نه فقط یک نوع گروه غذایی.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.