صحبت های کمال تبریزی درباره حواشی فیلم « رستاخیز » و « سرزمین کهن »

ممتازنیوز:

1604777 707867325924987 2102549072 n

کمال تبریزی درباره حاشیه‌های ایجاد شده پیرامون فیلم «رستاخیز» احمدرضا درویش گفت: این مسائل با گفت‌وگو و تشریک مساعی حل می‌شود به شرط آنکه پشت آن جریان سیاسی وجود نداشته باشد.

به گزارش مووی مگ به نقل از ایسنا، رییس کانون کارگردانان سینمای ایران ادامه داد:‌ آنچه درباره فیلم «رستاخیز» پیش آمده یک مساله قدیمی است و فکر می‌کنم به گفتگو، رایزنی، بحث و جلسه با حضور افرادی از طیف‌های مختلف نیاز دارد، چون این موضوع به دلیل مسائل شرعی و مذهبی حساسیت‌های خاصی دارد.

تبریزی اظهار کرد:‌ مساله «رستاخیز» حل شدنی است اما نیاز است که یک هم‌فکری صورت بگیرد و کسانی که ایرادهایی را وارد می‌دانند مباحث خود را مطرح کنند و فیلمسازان بتوانند پاسخ بدهند، یعنی شرایطی ایجاد شود که بحث و گفت‌وگو انجام شود، چرا که اتفاقات پیش آمده درباره فیلم آقای درویش یک مساله قدیمی است که از زمانی که مصطفی عقاد هم کار می‌کرد، وجود داشت و ممکن است برای فیلم مجید مجیدی هم چنین مساله‌ای بوجود آید.

او معتقد است: این اتفاق فقط مختص ایران نیست و مسلمانان در همه جای دنیا چنین نوع نگاهی به این فیلم‌ها دارند.

بنابراین تصور می‌کنم این مسائل با گفتگو و تشریک مساعی حل می‌شود به شرط اینکه پشت آن جریان سیاسی وجود نداشته باشد و نخواهند ماجرا را سیاسی کنند.

تبریزی در بخش دیگری از گفتگویش که در حاشیه مراسم تقدیر از سازندگان فیلم «حوض نقاشی» توسط سفیر استرالیا در پاسخ به سوالی درباره‌ حاشیه‌های بوجود آمده برای برخی از فیلم‌ها در جشنواره فیلم فجر و عدم مجوز نمایش برای دو فیلمش، بیان کرد: این ممنوعیت فیلم‌ها گاهی وجهه سیاسی پیدا می‌کند و فقط به وجهه فرهنگی – هنری یک اثر مربوط نمی‌شود، یعنی بخش زیادی از این مسئله به کشمکش‌های سیاسی که الان وجود دارد، برمی‌گردد.

او ادامه داد: وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی باید حوصله بیشتری به خرج دهند، دقت بیشتری داشته باشند و با ظرافت خاصی سعی کنند فیلم‌ها را از این مسیر عبور دهند، چون به قولی هیچ فیلمی در گنجه یا کمد نمی‌ماند و بالاخره روزی زمان نمایش آن فرا می‌رسد.

رئیس کانون کارگردانان خانه سینما همچنین گفت: تصور می‌کنم مسئولان سینمایی با درایت می‌توانند به تدریج فیلم‌ها را از این مشکل نجات بدهند و آن‌ها را وارد چرخه نمایش عمومی کنند، اما طبیعی است که یک دفعه نمی‌شود همه این آثار را آزاد کرد ولی با این حال در جشنواره‌ی فجر سپری شده، می‌توان به فیلم «قصه‌ها» و «خانه پدری» اشاره کرد که امکان نمایش پیدا کردند.

کمال تبریزی همچنین درباره فیلم «طبقه حساس» که قرار است نوروز اکران شود، گفت: در حال حاضر در مرحله طراحی پوسترهای مختلف و ساخت تیزر برای فیلم هستیم، ضمن اینکه یک سری اصلاحات خیلی مختصر هم قرار است روی فیلم انجام شود و ممکن است یک تغییرات جزئی هم در تدوین فیلم «طبقه حساس» صورت گیرد، با این حال تصور نمی‌کنم مشکل خاصی وجود داشته باشد و فیلم برای عیدنوروز اکران می‌شود.

او درباره پیش‌بینی‌اش از استقبال مخاطبان پیش‌بینی کرد: فکر می‌کنم استقبال خوب باشد چون عکس‌العمل‌های خوبی را در جشنواره از مردم دیدم و به نظرم «طبقه حساس» با مخاطب عام ارتباط برقرار کرده بود، ضمن اینکه برخورد تماشاگران غیرایرانی هم با این فیلم خوب بوده است.

وی افزود: فکر می‌کنم در مجموع استقبال خوبی از «طبقه حساس» صورت بگیرد و رونق خوبی هم در سینماها ایجاد شود، ضمن اینکه امیدوارم تعداد این نوع‌ فیلم‌های طنز در سال آینده بیشتر شود تا به آشتی مردم با سینما نزدیک شویم.

کمال تبریزی در پایان درباره حاشیه‌هایی که برای سریالش «سرزمین کهن» هم پیش آمده است، در جمله‌ای کوتاه تأکید کرد: قطعا ریشه این اتفاق و مباحثی که مطرح شده، سوء‌تفاهم است و هیچ‌کس نمی‌خواسته توهینی اتفاق بیافتد.


اخبار ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.