صحرایی:عرضه سهام ایران ترانسفو غیرقانونی نبود/خریداران صلاح دیدند که وارد نشوند

۱۴م آذر ،

2[1]-8.jpg

در حالی که بحث های بسیاری پیرامون عرضه نشدن بلوک ۳۲ درصدی ایران ترانسفو به سبب غیر قانونی بودن مطرح شده بود که بورس نماد این شرکت را امروز بازگشایی کرد ولی خریداران موفق به ارائه درخواست برای این شرکت نشدند تا عرضه این شرکت با شکست مواجه شود.

به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)در معاملات امروز بورس و طبق اعلام قبلی ۳۲ درصد معادل ۴۹۰ میلیون و ۶۶۸ هزار و ۷۸۵ سهم از سهام شرکت ایران ترانسفو از سوی سازمان خصوصی سازی و به وکالت از شرکتهای ساتکاب و سینا فرآیند نیرو عرضه شد ولی این عرضه نیز به ناکامی کشیده شد.

در این خصوص علی صحرایی-معاون بازار شرکت بورس-در گفت وگو با ایسنا گفت:بلوک ۳۲ درصدی ایران ترانسفو امروز در بورس عرضه شد ولی خریداران موفق به ارائه درخواست نشدند.

وی در مورد به فروش نرفتن سهام این شرکت توضیح داد:بورس نماد این شرکت را طبق اعلام قبلی باز کرد ولی خریداران صلاح دیدند که وارد رقابت نشوند.

صحرایی با بیان اینکه این بلوک دوباره عرضه می گردد،عنوان کرد:عرضه سهام این شرکت بر خلاف آنچه که گفته می گردد غیر قانونی نبود و بورس نماد این شرکت را بازگشایی کرد و بحث شکایت بخش خصوصی به دادگاه قبلا برطرف شده بود اما بر اساس خبرهایی که انتشار یافته بود،سهامداران این شرکت تصور می کردند که این عرضه امروز انجام نمی شود.

وی تاکید کرد:اگر ابهامی در این شرکت وجود داشت،بورس نماد معامله عمده را بازگشایی نمی کرد وبه این ترتیب اگر خریداران بالقوه اقدامات قانونی را انجام می دادند می توانستند سهام این شرکت را خریداری کنند.

این عرضه قرار بود به صورت ۳۰ درصد نقد و مابقی اقساط به قیمت پایه هر سهم سه هزار و ۶۰۰ ریال در نماد “بترانس۴” عرضه شود که در آگهی عرضه شرکت آمده بود:با توجه به نامه شعبه ۱۹ دادگاه شهید بهشتی در خصوص معامله قبلی سهام ایران ترانسفو توسط شرکتی به نام سینا فرایند نیرو و پیگیری های حقوقی این شرکت عرضه بلوک ۳۲ درصدی ایران ترانسفو در روز ۲۸ آبان متوقف و مقرر شد این واگذاری ۱۴ آذرماه انجام شود.

به این ترتیب با به فروش نرفتن سهام این شرکت باید منتظر تصمیم سازمان خصوصی سازی در مورد واگذاری این شرکت بود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.