صداقت فرد منتظر در چیست؟

۲۶ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

فرد منتظر قلبا انتظار موعود خود را داشته باشد که در بحث انتظار فرج تقریبا همهی منتظران در نیت خالص می باشند و صادقانه منتظر فرج می باشند.

به گزارش تفسیری مجله شبانه ممتاز نیوز، وبلاگ نبض قلم در آخرین نوشته خود آورده است:

صداقت فرد منتظر در سه بخش قابل تامل است

۱ . صداقت در نیت منتظر : یعنی فرد منتظر قلبا انتظار موعود خود را داشته باشد که در بحث انتظار فرج تقریبا همهی منتظران در نیت خالص می باشند و صادقانه منتظر فرج می باشند.

۲ . صداقت در گفتار منتظر : تقریبا همهی منتظران در این حوزه نیز حرفی برای زدن دارند و حداقل دعای فرجی می خوانند و برای سلامتی امام منتظر و برای فرج ایشان دعا می کنند.

۳ . صداقت در رفتار منتظر : مهمترین حوزه انتظار رفتار منتظر است که صادقانه می بایست اشاره کرد که برعکس “نیت” و “گفتار” ما در رفتار صادقانه منتظر نیستیم iبه چند مورد از رفتار ها و میزان صداقتمان اشاره می گردد :

الف . در خود سازی علمی فرهنگی اعتقادی و … چه میزان خود را برای حکومت وعده داده شده ساخته ایم چه قدر تلاش می کنیم که در این جهت گام برداریم iبه هر میزان که در این جهت تلاش نموده ایم می توانیم از میزان صداقت خود آگاه شویم اگر ضعیف بوده ایم و هستیم iبه این معناست که در دو حوزه اول (نیت و گفتار ) نیز با امام وقت خود صادق نبوده ایم.

ب . چقدر فرمان برداری از نائب امام وقت در وقت حاظر داریم ، چه اندازه در حوزه های مختلف لتزام عملی iبه فرمایشات نائب امام وقت داشته ایم  از قبیل سیاست (عقاید سیاسی خودمان) ، اجتماع (روابط اجتماعی خودمان) ، خانواده ، خودسازی و… (حرف از زندگی شخصی ماست بسیار اوج نگیرید لطفا) اگر اینگونه نیستیم دو حوزه اول (نیت و گفتار ) نیز با امام وقت خود صادق نبوده ایم.

ج . چه میزان از احوال دیگران (دوست ،  هم کلاسی ، همسایه و … ) آگاهیم آیا غم برادران مسلمانمان را غم خود می دانیم ، قتل و غارت مسلمانان میانمار گرسنگی مردم سومالی کشتار مردم غزه برای ما اهمیتی دارد اگر اینگونه نیستیم دو حوزه اول (نیت و گفتار ) نیز با امام وقت خود صادق نبوده ایم.

د . …

“کوفیان در نیت و گفتار صادق بودند گواهش نامه هایشان ولی رفتارشان همه چیز را خراب کرد ما چه می کنیم”


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.