صداقت کامل ایران در مورد نیروگاه اتمی بوشهر/ آژانس تحت تاثیر غرب عمل نکند

۲۳اردیبهشت،

یک کارشناس سیاست خارجی با اشاره به بررسی ایمنی نیروگاه اتمی بوشهر از سوی آژانس انرژی اتمی گفت: جمهوری اسلامی ایران بارها با صداقت کامل اعلام کرده زلزله بوشهر،کیلومترها با نیروگاه اتمی فاصله داشته است.

“مصطفی قوام” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به بررسی ایمنی نیروگاه اتمی بوشهر از سوی آژانس انرژی اتمی، گفت: این حرکت آژانس برگرفته از یک اتفاق سیاسی بوده چراکه هر کشوری با توجه به قراردادها و قوانین ان پی تی موظف است پیش‌بینی‌های لازم را در خصوص ایمنی این تاسیسات  اتخاذ کند.

وی افزود: بعد از زلزله بوشهر، جمهوری اسلامی ایران با صداقت اعلام کرد که این اتفاق کیلومترها با نیروگاه فاصله داشته اما غرب این گفته را نپذیرفت و خواسته‌ خود را برای بررسی ایمنی نیروگاه اتمی ادامه داد.

این کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه این درخواست آژانس انرژی اتمی با مذاکرات ایران و ۱+۵ مرتبط بوده، تصریح کرد: در قبل نیز این بازدیدها صورت گرفته و اشخاصی در قالب جاسوس‌های اطلاعاتی در این بازدیدها حضور داشتند که با اعتراض شدید ایران روبرو شده و در پی این امر بود که تعدادی از دانشمندان هسته‌ای ما توسط سرویس‌های جاسوسی ترور شدند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این حرکت آژانش نشانگر نفوذ غرب در تصمیمات مقامات این سازمان بوده و آنها سعی دارند با ارائه گزارشات کذب و دروغ، فشارهای خود را بر ایران افزایش داده تا از این طریق در مذاکرات ۱+۵  از ایران امتیاز گیرند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.