صدای خواجه‌امیری، اصفهانی، قربانی و شجریان پسندیده شد

فروردین ۱۴۰۳

معرفی برگزیدگان اولین جشن سالیانه ˝موسیقی ما˝

نخستین جشن سالیانه ˝موسیقی ما˝ در حالی شب قبل با معرفی برترین های موسیقی ایران در دو بخش آراء کارشناسان و آراء مردمی توسط پایگاه اینترنتی ˝موسیقی ما˝ برگزار شد.

به گزارش هنرآنلاین، این جشن که با حضور اهالی موسیقی سنتی و پاپ از ساعت ۲۱ در تالار وحدت آغاز شد از عبدالوهاب شهیدی، کیخسرو پورناظری و شهرام ناظری تقدیر شد.

بنابراین گزارش برترین های سال موسیقی ایران با نظر سنجی هایی که از سوی پایگاه اینترنتی “موسیقی ما” انجام شده بود در دو بخش آراء کارشناسی و آراء مردمی به این ترتیب اعلام شد:

در بخش بهترین قطعه موسیقی سنتی، جایزه هر دو بخش آراء کارشناسی و آراء مردمی به اثر موسیقایی رودابه و زال با خوانندگی همایون شجریان رسید.

در بخش بهترین قطعه موسیقی تلفیقی، جایزه بخش آراء کارشناسی به قطعه عزای عالم به آهنگسازی آریا عظیمی‌نژاد رسید و قطعات گروه دیوار نیز جایزه آراء مردمی این بخش را از آن خود کرد.

در بخش بهترین قطعه پاپ، جایزه بخش آراء کارشناسی به قطعه من و بارون از بابک جهانبخش و جایزه آراء مردمی به “غلط کردم غلط” از محسن چاوشی تعلق گرفت.

جایزه بهترین نوازندگان سال ۹۱ در بخش آراء کارشناسی نیز مشترکا به فیروز ویسانلو، نوازندگان گروه دیوار، سهراب پورناظری، میثم مروستی و رضا تاجبخش رسید و در بخش آراء مردمی باز هم به طور مشترک فیروز ویسانلو، پیام طونی و هومن نامداری تندیس زرین دریافت کردند.

جایزه بهترین طراحی جلد آلبوم را در بخش آراء کارشناسی شهرزاد داور برای طراحی جلد آلبوم “خاطرات مبهم” به خوانندگی رضا یزدانی و در بخش آراء مردمی نیز بسطامی برای طراحی جلد آلبوم “من خود آن سیزدهم” به خوانندگی محسن چاووشی را دریافت کردند.

در بخش معرفی بهترین تیتراژهای موسیقی نیز محمد اصفهانی با قطعه “یه تیکه زمین” به عنوان خواننده برگزیده آراء کارشناسی و فرزاد فرزین و محسن چاووشی خوانندگان قطعه “واسه مردمت بجنگ” به عنوان نفرات برگزیده آراء مردمی معرفی شدند.

در بخش بهترین تنظیم‌کننده موسیقی پاپ و موسیقی تلفیقی نیز سیروان خسروی در دو بخش کارشناسی و مردمی تندیس زرین را دریافت کرد.

همچنین گروه “دارکوب” به عنوان بهترین گروه اجرای زنده تلفیقی با آراء کارشناسی و گروه “رستاک” به عنوان برترین گروه این بخش با آراء مردمی معرفی شدند.

در بخش اجرای موسیقی زنده سنتی نیز همایون شجریان با آراء کارشناسی و سالار عقیلی با آراء مردمی به عنوان برترین های این بخش شناخته شدند.

در بخش بهترین اجرای موسیقی پاپ نیز احسان خواجه امیری و محسن یگانه به صورت مشترک نفرات برگزیده با آراء کارشناسی و فرزاد فرزین نفر برگزیده با آراء مردمی انتخاب شد.

در بخش بهترین آلبوم سنتی نیز جایزه آراء کارشناسی به آلبوم “حریق خزان” به خوانندگی علیرضا قربانی و جایزه آراء مردمی به آلبوم “کنسرت سیمرغ” به خوانندگی همایون شجریان و آهنگسازی حمید متبسم اهدا شد.

در بخش بهترین آلبوم پاپ نیز احسان خواجه امیری با آلبوم “عاشقانه ها” در زمینه آراء کارشناسی و محسن چاووشی با آلبوم “من آن خود سیزدهم” در زمینه آراء مردمی به عنوان آلبوم های برگزیده این بخش معرفی شدند.

همچنین علیرضا افکاری آهنگساز آلبوم عاشقانه و محسن چاووشی برای آلبوم “من خود آن سیزدهم” به ترتیب به عنوان نفرات برگزیده شاخه کارشناسی و مردمی بهترین آهنگساز موسیقی پاپ انتخاب شدند.

آلبوم “رومی ۳” به آهنگسازی پدرام درخشانی در شاخه کارشناسی بهترین آلبوم تلفیقی و «روی دیگر» بهرام رادان و کیوان هنرمند در شاخه مردمی این بخش هم آثار برگزیده معرفی شدند.

این در حالی بود که در هر دو بخش مردمی و کارشناسی بهترین ترانه مجموعه آثار روزبه بمانی به عنوان اثر برتر شناخته شد.

در بخش بهترین آهنگساز سنتی نیز حسین علیزاده به عنوان هنرمند برگزیده شاخه کارشناسی و فردین خلعتبری به عنوان هنرمند برگزیده شاخه مردمی انتخاب شدند.

گزارش تصویری مرتبط

گزارش تصویری مرتبط ۲

پایان پیام/۴۶
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.