صدای دانش آموزان موذن در یکصد هزار مدرسه و محله طنین انداز می شود

به گزارش روز یکشنبه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حسین هژبری در مراسم بیست و یکمین دوره مسابقات اذان دانش آموزی کشور که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، افزود: از ابتدای سال تحصیلی ۹۱-۹۲ طرح پخش سراسری اذان از مدارس با صدای دانش آموزان موذن همانند مساجد کشور اجرایی می شود و تاکنون هم مقدمات اجرای این طرح در یکصد هزار مدرسه کشور فراهم شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش یادآور شد هم اکنون در ۲۵۰ اردوگاه تربیتی متعلق به وزارت آموزش و پرورش، طرح پخش سراسری اذان با صدای دانش آموزان آغاز شده است.

وی به ایجاد ۱۰ هزار مدرسه قرآنی در کشور اشاره کرد و افزود: هم اکنون سه میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز در طرح حافظان قرآن این مدارس نام نویسی کرده اند.

هژبری اضافه کرد: راه اندازی این تعداد مدارس قرآنی در کشور و نام نویسی ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز کشور در طرح حافظان قرآن، نشان از استقبال مردم از اجرای سند تحول بنیادین در جامعه دارد.

وی در ادامه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: سند تحول بنیادین، یک سند تربیتی است و هدف از اجرای آن، تربیت قرآنی و اخلاقی دانش آموزان است.

هژبری اظهار داشت: با اجرای بخش هایی از سند تحول بنیادین می توان تاثیرات شگرف آن را در رشد مذهبی و قرآنی دانش آموزان مشاهده کرد.

اجتمام ** ۱۵۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۸۰۸۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.