صدای شمس‌لنگرودی با ˝به سرش زده باد˝ انتشار یافت

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

مزدا شاهانی از انتشار یافتن آلبوم موسیقی خود و مجموعه دکلمه های اشعار شمس لنگرودی با صدای شاعر خبر داد و گفت: بعد از سال‌ها این آلبوم هم‌اکنون در بازار موسیقی موجود است.

مزدا شاهانی نوازنده گیتار و آهنگساز در گفت و گو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین از انتشار یافتن آلبوم دکلمه های اشعار شمس لنگرودی با صدای شاعر که مجموعه ای از موسیقی های ساخته وی را در بر می گیرد خبر داد و گفت: این آلبوم “به سرش زده باد” نام دارد و قبل از اینکه کتاب “۵۳ ترانه عاشقانه منتشر شود این آلبوم آماده انتشار یافتن بود. اما متاسفانه با توجه به اینکه شرایط طی کردن مراحل اداری و صدور مجوز راه طولانی داشت، چند سال طول کشید تا این آلبوم بتواند راههای خود را برای ورود به بازار باز کند.

وی افزود: پنج سال پیش “به سرش زده باد” توانست مجوز انتشار یافتن خود را از سوی وازرت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کند. اما ما برای این کار مجبور شده بودیم ۱۵ دقیقه از مجموع ۴۵ دقیقه ای یک آلبوم را حذف کنیم و فقط ۳۰ دقیقه موسیقی را در آلبوم منتشر کنیم. هم اکنون آلبوم انتشار یافته و نسخه حاضر “به سرش زده باد” ۳۰ دقیقه موسیقی است که مجموعه اشعار استاد شمس لنگرودی را با دکلمه و صدای خود شاعر در بر گرفته است.

وی دربارهٔ سازبندی موسیقی این آلبوم گفت: در این آلبوم از سازهای ضبط آکوستیک سازهایی همچون گیتار الکتریک، گیتار اسپانیش و گیتارباس استفاده شده است که خودم نوازندگی آنها را به عهده داشته ام. این آلبوم اولین آلبوم و در واقع آغاز شعرخوانی استاد شمس لنگرودی در یک آلبوم بود که ضبط آن قبل از چاپ کتاب پنجاه و سه ترانه عاشقانه در پاییز ۱۳۸۲ تمام شده بود و با پیگیری و مهر مسئولان شرکت آوای باربد بعد از ده سال به تازگی وارد بازار شد و امیدوارم که از شنیدنش لذت ببرید. هر چند که تقریبا پانزده دقیقه این آلبوم برای دریافت مجوز حذف شد.

شاهانی خاطر نشان کرد: نوازندگان این آلبوم امیر بیات (پیانو تراک های ۲ و ۵)، سعید عزیزی (پیانو، کیبورد)، غزل کیانی نژاد (کرال)، داریوش فرزاد (سینتی سایزر)، مزدا شاهانی (گیتاراسپانیش، الکتریک، باس) می باشند. ضبط موسیقی این آلبوم در استودیو پژواک هنر شرق پاییز در زمستان ۱۳۸۲ انجام شده و میکس و مستر آن توسط داریوش فرزاد و سعید عزیزی صورت گرفته است. اشعار این مجموعه، منتخبی از کتاب پنجاه و سه ترانه عاشقانه است. زمان ضبط این آلبوم قبل از چاپ کتاب پنجاه و سه ترانه عاشقانه یعنی پاییز ۱۳۸۲ است.

شاهانی در پایان گفت: از استاد محمد شمس لنگرودی، مسئولین انتشار یافتنات آوای باربد و تمام دوستان قدیمی و هنر مندم سعید عزیزی، غزل کیانی نژاد، داریوش فرزاد، امیر بیات و به ویژه خانواده ام که در تهیه ، تولید و انتشار یافتن این آلبوم مرا یاری کردند.

پایان پیام/۴۳
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.