صدر الحسینی: باید از فضای مجازی برای برجسته‌سازی آرمان فلسطین جدی‌تری استفاده شود

یک کارشناس مسائل غرب آسیا، با اشاره به صحبت‌های اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر تلاش برخی از کشورهای منطقه و قدرت‌های بین‌المللی برای فراموش شدن آرمان ملت فلسطین در بین افکار عمومی دنیا گفت: ضروری است از فضای مجازی برای برجسته‌سازی آرمان فلسطین و تبیین جنایت های رژیم صهیونیستی به صورت جدی تری استفاده شود تا موضوع فلسطین در بین افکار عمومی جهان فراموش نشود.

سید رضا صدر الحسینی، در مصاحبه با ایسنا با اشاره به صحبت‌های امروز رهبری به مناسبت فرارسیدن روز قدس تصریح کرد: ایشان در صحبت‌های خود ۷ راهبرد اساسی و مهم را در ارتباط با موضوع فلسطین و قدس برای جهانیان تبیین کردند که در یکی از این مسائل به این موضوع اشاره کردند که برخی از کشورهای منطقه و فرامنطقه ای می‌خواهند آرمان فلسطین در بین افکار عمومی جهان به فراموشی سپرده شود.

وی افزود: در راستای مبارزه با این مسئله یکی از اقداماتی که می توان انجام داد بهره مندی از فضای مجازی جهت برجسته‌سازی آرمان فلسطین و تبیین اهمیت آزادی این سرزمین از دست اشغالگران است.

 وی با بیان اینکه در فضای مجازی چند کار اساسی می توان انجام داد که یکی از این کارها بزرگداشت آرمان فلسطین و بیان اهداف مردم فلسطین در مبارزه با رژیم صهیونیستی است، خاطرنشان کرد: از طرف دیگر باید جنایت‌هایی که رژیم صهیونیستی در منطقه انجام داده است برای افکار عمومی تبیین و یادآوری شود.

وی با بیان اینکه این موضوع کار را برای حاکمانی که می‌خواهند مسئله فلسطین را از محور توجه امت اسلامی دور کنند، سخت می‌کند در بخش دیگری از صحبت‌های خود به برخی از توصیه های رهبری به گروه های مقاومت اشاره کرد و گفت: ایشان در سخنرانی خود تاکید کردند که نباید از سر و صداهای رسانه‌ای و برخی از اقدامات سیاسی که علیه جریان مقاومت انجام می‌شود از جمله اقدام اخیر دولت آلمان در تحریم حزب الله وحشت کرد و از طرف دیگر در راستای آمادگی و ایجاد انسجام و وحدت بیشتر بین گروه‌های مقاومت باید اقداماتی که در حوزه سخت و نرم لازم است، انجام شود.

این کارشناس مسائل غرب آسیا، همچنین خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی خود تاکید کردند که هدف مشترک و مهم جریان مقاومت باید آزادی همه سرزمین فلسطین از بحر تا نهر باشد.

وی همچنین در مورد علت سکوت مجامع بین المللی در ارتباط با حقوق زنان و کودکان فلسطینی علی رغم ادعاهای آنها مبنی بر توجه به مسئله حقوق بشر گفت: ما در کلاس های درس سازمانهای بین المللی به دانشجویان می گوییم که بسیاری از این نهادهای بین المللی در راستای هنجارسازی اقدامات نظام سلطه و تامین منافع آنها ایجاد شده است نه در راستای دفاع از مظلوم و صاحبان حق.

صدرالحسینی با بیان اینکه در واقع نظام سلطه با استفاده از این نهادهای بین المللی تلاش می‌کند که دیگر کشورها را هر چه بیشتر در راستای منافع خود مطیع کند، گفت: مقام معظم رهبری در سخنرانی خود اظهار کردند که می توان از تمام امکانات مشروع برای دفاع از حقوق ملت فلسطین استفاده کرد ولی نباید به کشورهای قدرتمند و نهادهای وابسته به آن ها اعتماد کرد، نباید به مذاکرات و توافقاتی که این قدرت ها و نهادهای بین المللی مبدع آن هستند، دل بست چرا که این  موضوع روحیه سازشکاری به وجود می‌آورد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا افزود: سازمانهای بین المللی چندین سال است که بر روی حقوق حقه مردم فلسطین پا گذاشته اند و علارغم سر دادن شعارهایی در ارتباط با حمایت از حقوق مردم فلسطین، حتی حقوق اولیه و ابتدایی مردم فلسطین را به آنها باز نگردانده اند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.