صدر: لیدرها مدیران را در منگنه قرار می دهند / حالا لیدری شغل است ولی بوقچی های قدیم عاشق فوتبال بودند

۱۲ام بهمن ،

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: قدیم بوقچی ها از فوتبال پول در نمی آوردند ولی حالا لیدری شغل حرفه ای است.

حمید رضا صدر کارشناس فوتبال کشورمان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: لیدر یک واژه انگلیسی است معنای آن هم رهبری کردن است. در فوتبال روی سکوها با حال و هوای بازی لیدر سعی می کند سبب تشویق های سایر تماشاگران در ورزشگاه شود.

صدر در مورد فرق اسم بوقچی قدیم و لیدر تازه گفت:محمد بوقی کارمند گمرک بود شغل و درآمدی از گمرک داشت و بر حسب علاقه روی سکوها تیم خود را تشویق می کرد. در این زمانه بوقچی تبدیل به شغل شده است تعریف خوبی در فوتبال ایران از لیدریسیم نداریم.

وی ادامه داد: هم اکنون لیدرها ارتباط مستقیم با باشگاه ها دارند و گاهی اوقات مدیران را در منگنه قرار می دهند تفاوت اساسی بوچی های آن دوران و لیدرهای  کنونی این است که بوقچی ها هدفشان تشویق تیم داخل میدان بود و  اکنون رابطه لیدرها با مدیران باشگاهها بر جسته شده است و عملکرد تیم با واکنش جدی آنها روبرو می گردد.

صدر خاطر نشان کرد: باید مطالعه ای دربارهٔ لیدرها انجام شود به طور مثال قرار داد لیدرها، شرح وظایف و کارهایشان چگونه ارزیابی می گردد این مطالعات باید در باشگاههای بزرگ بررسی شود در باشگاه میلان، منچستر و رئال مادرید کلوپ طرفداری وجود دارد وقتی این تیم ها سفر می روند یک سری اشخاص با این تیم ها می باشند و تیم خودشان را در زمین حریف تشویق می کنند. آیا این اشخاص هدفشان تشویق تیم شان است یا حمایت از جایگاه مدیران باشگاهشان؟

صدر در مورد تفاوت تشویق های خارجی و ایرانی گفت: در فوتبال ایتالیا و باشگاه میلان از سوی تماشاگران شعاری علیه برلوسکونی مدیر عامل باشگاه نمی شنوید و تمام شعارها بر علیه تیم میلان است که در زمین بازی می کند گاهی اوقات در فوتبال ایران شعارها بر علیه اشخاص و داخل باشگاه است.

وی ادامه داد: بعضی از لیدرها در فوتبال ایرانی می شناسیم که در سفرها آنها را می بینیم انسان ها شریف و پاکی می باشند تیم شان را تشویق می کنند گاهی اوقات در این زمینه گفتگویی را در رادیو و تلویزون می بینیم که نشان می دهد آنها تیم شان را دوست دارند.

صدر تاکید کرد: دربارهٔ تیم های پرطرفدارمان پرسپولیس، استقلال ، تراکتورسازی و ملوان انزلی کم مطالعه کردیم بیشتر ناظر بودیم و آنها را تماشا کردیم.

کارشناس فوتبالمان گفت: در اکثر جاهای دنیا فوتبال خصوصی است و باشگاهها یا تیم ها برای یک فرد یا شرکت است مالک همه چیز را خودش تعیین می کند ولی در فوتبال ما مدیران دولتی برای تثبیت جایگاه خودشان در بعضی اوقات با لیدرها برای ماندن رابطه دارند.

صدر خاطر نشان کرد: در قدیم برای تیم معمولی ۱۲ هزار نفر به ورزشگاه شیرودی می آمدند ولی حالا برای تیم های بزرگ ۱۵ هزار نفر هم به ورزشگاه آزادی نمی آیند این فوتبال دیگر پدر و فرزندان بسیاری را در ورزشگاه نمی بیند.

وی در پایان گفت: لیدرها شغلشان لیدر است الان حرفه ای می باشند ولی بوقچی های قدیم عاشق فوتبال بودند./آق


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.