صدها تن در شرق فرانسه تظاهرات کردند

۱۴اردیبهشت،

صدها تن از مردم در شرق فرانسه در اعتراض به برنامه دولت برای تعطیل کردن نیروگاه هسته‌ای فزنهایم در سال ۲۰۱۶، مقابل این نیروگاه تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آلمان، تظاهرکنندگان که چند سیاستمدار محلی نیز در جمع آن‌ها بودند، پلاکاردی در دست داشتند که روی آن عبارت «نه به تعطیلی نیروگاه هسته‌ای» نوشته شده بود.

این تظاهرکنندگان که تعداد آن‌ها بر اساس برآوردهای مختلف بین ۴۰۰ تا ۷۰۰ تن بود، شعار می‌دادند: فزنهایم بی‌خطر است، اجازه دهید بماند.

این نیروگاه ۳۶ ساله که قدیمی‌ترین نیروگاه هسته‌ای فرانسه است، در کنار رود راین در نزدیکی مرز آلمان در منطقه آلزاس قرار دارد.

فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه که حزب سوسیالیست او با حزب سبز ائتلاف دارد، سال قبل اعلام کرد این نیروگاه را تعطیل خواهد کرد.

تعطیلی فزنهایم در چارچوب برنامه‌های دولت فرانسه برای کاهش سهم صنایع هسته‌ای از تامین انرژی این کشور از ۷۵ درصد به ۵۰ درصد صورت خواهد گرفت.

روزنامه «درنیه نوول دالزاس» نوشت، تظاهرکنندگان معتقدند تعطیلی نیروگاه سبب می‌شود مردم منطقه در جست‌وجوی کار مجبور به ترک محل زندگی خود شوند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.