صدور الکترونیک ۶۵ درصد از نسخ بیمه سلامت/لزوم پوشش رایگان بیمه برای ساکنین حاشیه شهرها

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با تاکید بر اهمیت اجرایی شدن سریع‌تر نسخه الکترونیک در کشور، گفت: درحال حاضر ۶۵ درصد از نسخ بیمه سلامت در کل کشور به صورت الکترونیکی صادر می‌شود؛ البته باید تاکید کرد که دانشگاه‌ها و مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت همکاری قابل قبولی داشتند که منجر به دستیابی به نتایج مناسبی شده است.

صدور الکترونیک ۶۵ درصد از نسخ بیمه سلامت/لزوم پوشش رایگان بیمه برای ساکنین حاشیه شهرها

به گزارش ممتاز نیوز، دکتر محمد مهدی ناصحی با اشاره به یافته‌های سازمان بیمه سلامت ایران در بحث نسخه نویسی الکترونیکی، گفت: سازمان بیمه سلامت ایران با وجود تمام مشکلات موجود در ۱۸ ماه اخیر عزم جدی برای استقرار این موضوع و رفع موانع و مشکلات داشته است.

وی با اشاره به اینکه بدون کمترین حاشیه‌ای این مسئله مهم در تمام حوزه‌های خصوصی، دولتی و در برخی شهرها تمام الکترونیکی شده است، اظهار کرد: درحال حاضر ۶۵ درصد از نسخ بیمه سلامت در کل کشور به صورت الکترونیکی صادر می‌شود؛ البته باید تاکید کرد که دانشگاه‌ها و مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت همکاری قابل قبولی داشتند که منجر به دستیابی به نتایج مناسبی شده است.

وی با تاکید بر وجود عزم جدی بیمه سلامت با همکاری وزارت بهداشت و سایر بیمه‌ها در اجرای کامل نسخه نویسی الکترونیکی، تصریح کرد: بدون تردید ادامه اجرای پروژه نسخه نویسی الکترونیکی نیازمند نوعی انعطاف است، لذا پیشنهاد شش ماه مطرح شد تا بتوان زمان‌بندی را در اجرای کامل این پروژه رعایت کرد. خوشبختانه بیمه سلامت به لحاظ وسعت، پیشرفت و دقت کار، سرآمد در نسخه نویسی الکترونیکی است، ضمن اینکه شرایط ذی نفعان و مردم نیز همیشه مدنظر قرار دارد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، تاکید کرد: حاشیه شهرها از نقاط مهمی در بحث سلامتی هستند که باید به آنها توجه کرد، زیرا امکانات قابل قبولی در این نقاط وجود ندارد. بیمه سلامت به مناطق حاشیه‌ای توجه ویژه داشته و بیمه همگانی را به صوت رایگان در اختیار این قشر قرار می‌دهد؛ بدون شک تمام عوامل اجتماعی موثر در بحث سلامت باید با دقت رصد شود.

وی در پایان، افزود: مناطق حاشیه‌ای باید شناسایی شده و امیدواریم در آینده نیز بتوان با کمک مراکز بهداشت و بسیج، قشر آسیب پذیر و نیازمند را رایگان تحت پوشش قرارداد، حتی پیشنهاد شده که بیمه آتیه سازان نیز در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.