صدور کالا از این گمرک امسال، ۵/۱ برابر سال گذشته است

صادق نامدار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این کالاها شامل انواع مصنوعات چوبی، کالاهای صنعتی، فرآورده های نفتی، میوه و تره بار می باشد که در قالب سه هزار دستگاه کامیون به کشورهای ترکیه، یونان، گرجستان، آلمان و صربستان صادر شده است.

وی اضافه کرد: در همین مدت ۱۴۵ هزار تن کالا به ارزش ۲۲۰ میلیون دلار به کشور وارد شده که این میزان نیز به لحاظ ارزش ۳۵ درصد بیش از مدت مشابه سال قبل است.

نامدار، درآمد گمرک بازرگان در همین مدت را ۳۲۸ میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: در این مدت افزون بر ۳۰۷ هزار مسافر از اتباع ایرانی و خارجی نیز از طریق این پایانه تردد کرده اند که نشان از رونق فعالیت های گمرکی در این پایانه دارد.

پایانه مرزی بازرگان در شمال آذربایجان غربی و در ۲۰ کیلومتری شهرستان ماکو قرار دارد که یکی از فعال ترین گمرکات زمینی جمهوری اسلامی محسوب می شود.

استان آذربایجان غربی در زمان حاضر دارای پنج گمرک زمینی فعال و پنج بازارچه مرزی است که در چهار ماه گذشته افزون بر ۱۸۵ میلیون دلار کالا از این مبادی مرزی به خارج از کشور صادر شده است.

۱۳ میلیون دلار از این رقم مربوط به پنج بازارچه مرزی است که با پی گیری های مدیریت عالی استان آذربایجان غربی تلاش می شود تعداد بازارچه های مرزی به هفت واحد افزایش یابد.

۵۸۳/۲۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۳۸۸۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.