صدور پارس تندر، مگان و نیوپیکاپ به بازارهای جهانی

۳۰ آبان ،

صدور پارس تندر، مگان و نیوپیکاپ به بازارهای جهانی

عصر خودرو : شرکت پارس خودرو در سال جاری با افزایش صادرات خود و دستیابی به رشد ۵۵۰ درصدی، توانسته است جهش بزرگی در صادرات محصولات و دست یابی به بازارهای خارجی داشته باشد.

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو علیرضا بازوندی مدیر صادرات پارس خودرو، با بیان اینکه تمامی محصولات این شرکت قابلیت صادرات به بازارهای بین المللی را دارد، گفت: در این شرکت محصولاتی چون نیوپیکاپ، نیسان تیانا، مگان، تندر۹۰، پارس تندر و همچنین محصولات صادراتی گروه خودروسازی سایپا تولید می گردد و پارس خودرو تمرکز صادراتی خود را روی سه محصول پارس تندر، مگان و نیو پیکاپ گذاشته است.
وی افزود: صادرات محصولات در سال جاری نسبت به سال گذشته رشد بسیاری داشته و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال با افزایش تعداد محصولات صادراتی به رشد بالاتری دست خواهیم یافت.
مدیر صادرات پارس خودرو بیش از نیمی از محصولات صادراتی گروه خودرو سازی سایپا را حاصل تلاش کارکنان این شرکت دانست و اظهار داشت: خوشبختانه امسال نیز گروه خودروسازی سایپا برای ششمین بار به عنوان صادر کننده نمونه و ممتاز کشوری معرفی شد که حداقل نیمی از محصولات صادرات شده در پارس خودرو تولید شده است.
وی اضافه کرد: در برنامه های آینده صادرات پارس خودرو برای دست یابی به حاشیه سود بیشتر و کاهش قیمت تمام شده محصول، حرکت به سمت تولید به صورت SKD2 در کشورهای هدف مدنظر است که با انجام این کار در واقع یک خط تولید با سرمایه گذاری بسیار محدود که نیاز به خط تولید پیشرفته و نیروی انسانی متخصص ندارد ایجاد می گردد و این کار قطعا تأثیر بسیار بسیاری در فروش محصول و قیمت تمام شده دارد.
بازوندی، ایران را با داشتن همسایه های بسیار در اطراف خود یکی از معدود کشور های پر پتانسیل دنیا برای صادرات محصولات دانست و تصریح کرد: هیچ یک از همسایه های اطراف ایران کشورهای مترقی و پیشرفته ای در صنعت خودروسازی نیستند و یک بازار بالقوه ای برای صادرات در اطراف ما وجود دارد و تقریبا تمام کشورهای حوزه CIS(حوزه آسیای میانه) و همچنین کشورهای عراق و افغانستان جز بازارهای هدف ما برای صادرات محصول محسوب می گردد. علاوه بر این بعضی از کشورهای آفریقایی هم در اولویت بعدی ما برای صادرات است.
مدیر صادرات پارس خودرو کسب سهم بازار صادراتی را مستلزم حضور مستمر و فعال در منطقه دانست و گفت: برای این منظور تیم متخصص و مجربی در شرکت ایجاد شده تا فعالیت های خود را به صورت علمی و با استفاده از تمامی متدهای بازاریابی دنبال کند. علاوه بر این با تدوین و اجرای برنامه های جذابی از جمله پاداش های صادراتی، خدمات پس از فروش، تامین قطعات و … برای مشتریان خارجی به دنبال ترغیب بیشتر مشتریان برای خرید محصولاتمان هستیم.
وی اظهار امیدواری کرد با توجه به رویکرد مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا مبنی بر قرار گرفتن صادرات به عنوان یکی از سه رکن اساسی فعالیت های گروه و نگاه ویژه مدیرعامل شرکت پارس خودرو برای گسترش فعالیت های صادراتی، این شرکت بتواند در این برهه از وقت که صادرات گره گشای مشکلات اقتصادی داخل کشور است، حداکثر استفاده در جهت ارز آوری به کشور را داشته باشد.

سه شنبه ۳۰ آبان   ۱۲:۷

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.