صدور پروانه کار نقش نظارتی سازمان نظام پرستاری را افزایش می دهد

اسفند ۱۴۰۲
ممتاز نیوز : عضو شورای عالی نظام پرستاری گفت: با اخذ پروانه کار یا همان تاییدیه صلاحیت حرفه‌ای پرستاران، نقش نظارتی و کنترلی سازمان نظام پرستاری بر کیفیت خدمات پرستاری بیشتر می گردد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از تسنیم ؛ کهزاد جوادی‌فر با بیان اینکه صدور پروانه‌کار نظیر هر سازمان صنفی و حرفه‌ای دیگری چون نظام پزشکی و نظام مهندسی باید توسط سازمان نظام پرستاری صادر شود، گفت: بدین ترتیب همه‌ گروه‌های پرستاری اعم از بخش خصوصی و دولتی از فیلتر تایید صلاحیت حرفه‌ای می‌گذرند و بدین ترتیب سازمان نظام پرستاری بهتر نقش نظارتی و کنترلی خود را ایفا می‌کند.

عضو شورای عالی نظام پرستاری با بیان اینکه هم‌اکنون این موضوع در حد مصوبه است و باید برای اجرا ابلاغ شود، افزود: از این پس سازمان نظام پرستاری باید با همکاری و تعامل با وزارت بهداشت آیین‌نامه‌ اجرایی آن را تدوین کند تا زیرساخت‌ها معین شود.

جوادی‌فر با بیان اینکه مهلت دادن برای تمدید پروانه کار می‌تواند برای اشخاص مختلف متفاوت باشد، ادامه داد: من معتقدم در بخش دولتی سالانه و در بخش خصوصی هر ۲ سال یک‌بار باید پروانه‌کار (تاییدیه صلاحیت حرفه‌ای) تمدید شود و اگر تاکنون عضویت در نظام پرستاری اختیاری بود از این پس ارتباط سازمان برای صدور پروانه کار با پرستاران بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه این ۵ مصوبه خواسته جامعه پرستاری بوده است، گفت: در سال‌های قبل (پیش از سال ۸۲ و قبل از تشکیل سازمان) بی‌مهری‌های بسیاری به جامعه پرستاری شد بنابراین از دولت یازدهم انتظار داریم توجه بیشتری به جامعه پرستاری داشته باشد چون بیشترین گروه از سیستم بهداشتی- درمانی و نظام سلامت را تشکیل می‌دهند.

عضو شورای عالی نظام پرستاری یادآور شد: دولت یازدهم باید بکوشد تا قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری توسط بیمه‌ها اجرایی شود چون قانون ارتقاءبهره‌وری و تعرفه‌گذاری مکمل یکدیگر می باشند.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.