صدور کیفرخواست علیه ۱۸ مقام آمریکایی از سوی ایران

۲۲م آذر ،

معاون اول قوه قضاییه از تنظیم ادعانامه و صدور کیفرخواست علیه ۱۸ نفر از مقامات آمریکایی از سوی ایران به سبب ارتکاب جنایات علیه بشریت خبر داد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رییسی در حاشیه مراسم تحلیف کارآموزان قضایی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی در مورد صدور کیفرخواست علیه ۱۸ نفر از مقامات آمریکایی، گفت: نسبت به مقامات آمریکایی و جنایاتی که آمریکایی‌ها مرتکب شده‌اند ادعاهای بسیاری وجود دارد که جامعه حقوقدانان دنیا و دادگاه‌های بین‌المللی که حقیقتا منصف بودند و در جایگاه اجرای عدالت بودند باید بسیار زودتر از اینها آمریکایی‌ها را به عنوان جنایت علیه بشریت پای میز محاکمه می‌کشیدند لکن به واسطه نفوذ نظام سلطه به ویژه آمریکایی‌ها در مجامع بین‌المللی این کار تاکنون انجام نشده است.

وی افزود: ما باید به عنوان تبیین و تنویر افکار عمومی در جهان، قضیه جنایات آمریکایی‌ها و جنایاتی که آنها علیه ملت ایران مرتکب شده‌اند را حتما به صورت ادعانامه حقوقی و به طور مستند و مستدل طبق اسنادی که در اختیار ما وجود دارد تنظیم کنیم.

رییسی گفت: این ادعانامه بر اساس اسنادی که در اختیار ماست تنظیم می‌شود و ادعانامه‌ای بلند و جامعی خواهد بود که افکار عمومی و منصفان عالم بدانند که در جنایاتی که امروزه آمریکایی‌ها مرتکب شده‌اند عنصر مادی، معنوی و قانونی جرم کاملا قابل احراز است.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: منصفان و عدالت‌خواهان عالم باید بدانند که امروز اگر ملت ایران سخنی علیه آمریکا دارد یک سخن و اعلام موضع سیاسی نیست، بلکه یک اعلام موضع مبتنی بر اسناد دقیق و یک جایگاه حقوقی قابل دفاع است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فقط دربارهٔ‌ی ۱۸ نفر کیفرخواست صادر شده است یا خیر؟ گفت: این گام اولی است که برداشته شده و ان‌شاءالله گام‌های بعدی به اطلاع ملت خواهد رسید.


sadkhabar.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.