صدور ۴۰ مجوز استفاده دومنظوره از چاه کشاورزی

۳۰م دیماه ،

7777-9.jpg

معاون آبزی پروری شیلات گلستان از مهیا بودن صدور ۴۰ مجوز استفاده دو منظوره از چاه کشاورزی برای پرورش ماهی قزل‌آلا در نیمه اول سال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) سید اکبر علیمحمدی گفت: با اجرای این طرح می‌توان ۳۰۰ تن ماهی قزل‌آلای رنگین کمان تولید کرد.

به گفته وی با اجرایی شدن این طرح در استان گلستان برای ۶۰ نفر به طور مستقیم و برای ۱۲۰ نفر به طور غیرمستقیم اشتغال‌ ایجاد می‌شود.

علیمحمدی استفاده از استخرهای دو منظوره کشاورزی در امر آبزی‌پروری را فرصتی مناسب برای افزایش مصرف سرانه آبزیان در روستاها عنوان و اظهار کرد: استفاده بهینه از آب کشاورزی و استخرهای دو منظوره سبب افزایش درآمد خانوار روستایی و تثبیت اشتغال روستاییان می‌شود.

معاون آبزی پروری شیلات گلستان افزود: از استخرهای دو منظوره کشاورزی علاوه بر پرورش آبزیان می‌توان به عنوان استخر بچه ماهی استفاده کرد تا بدین طریق بچه ماهی مورد نیاز پرورش‌دهندگان خرد و سایر استخرهای دو منظوره کشاورزی منطقه تامین شود که خود در کاهش هزینه حمل و نقل و تلفات بین راهی نقش بسزایی دارد.

به گفته وی با توجه به وجود چاه‌های کشاورزی متعدد در سطح استان گلستان و امضای تفاهم‌نامه همکاری مابین شیلات استان با آب منطقه‌ای گلستان مبنی بر استفاده دو منظوره از آب چاه‌های کشاورزی در ۹ شهرستان استان در آینده نزدیک تولید ماهی قزل‌آلا افزایش می‌یابد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.