صعود۱۵ پله‌ای فوتبال ایران در رده‌بندی فیفا

گردآوری توسط گروه خبرها ممتازنیوز

فوتبال ایران در تازه‌ترین رده بندی فدراسیون بین المللی فوتبال، فیفا، صعودی ۱۵ پله‌ای داشته است. این در حالی است که اسپانیا همچنان به عنوان برترین تیم فوتبال جهان در صدر این رده بندی خودنمایی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، فوتبال ایران در تازه ترین رده بندی ماه ژوئن که روز پنج شنبه انتشار یافت با ۱۵ پله صعود در جایگاه ۵۲ تیم‌های فوتبال جهان قرار گرفته است.

در این رده بندی ایران با ۵۹۶ امتیاز در رده ۵۲ جهان و چهارم آسیا قرار دارد. ژاپن با ۶۸۹ امتیاز در این رده بندی بهترین تیم آسیایی و تیم سی و هفتم جهان است.  پس از آن تیم استرالیا با ۶۷۱ امتیاز دوم است و در رده ۴۰ جهان قرار دارد. کره جنوبی هم با ۶۴۲ امتیاز ، سوم آسیا و ۴۳ جهان است.

سه پیروزی ایران مقابل تیم‌های قطر، لبنان و کره جنوبی و صعود به جام جهانی ۲۰۲۴ به عنوان صدرنشین، نقش بسیاری در صعود ۱۵ پله‌ای ایفا کرده است.

اسپانیا هم با وجود شکست ۳ بر صفر مقابل برزیل در دیدار پایانی جام کنفدراسیون‌ها همچنان به عنوان بهترین تیم فوتبال جهان در صدر این رده‌بندی قرار دارد. ماتادورها با ۱۵۳۲ امتیاز بالاتر از آلمان (۱۲۷۳) در صدر قرار دارند.

نکته جالب در این رده بندی صعود چهار پله‌ای فوتبال کلمبیا و قرار گرفتن در رده سوم بالاتر از تیم‌های آرژانتین، هلند و ایتالیاست. قهرمانی برزیل در جام کنفدراسیون‌ها هم صعودی ۱۳ پله‌ای برای این تیم در برداشته و سلسائو اکنون در رده نهم قرار دارد.


» مطالب برگزیده پایگاه اینترنتی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.