صعود شاخص قیمت مسکن صندوق بین‌المللی پول

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/شاخص قیمت مسکن صندوق بین‌المللی پول با رونق یافتن بازارهای املاک مسکونی در کشورهای جهان، در سه ماهه دوم سال جاری به بالاترین سطح از پایان سال ۲۰۰۸ به این سو صعود کرد.

به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) طبق آماری که در گزارش “فاینانس و توسعه” صندوق بین‌المللی پول آمده است، این شاخص در مدت سه ماه تا پایان ۳۰ ژوئن به ۱۲۷٫۴ واحد افزایش یافت که پنجمین رشد سه ماهه پیاپی و بالاترین سطح از سه ماهه پایانی سال ۲۰۰۸ بود.

طبق این گزارش که به بررسی ۵۰ کشور و هنگ کنگ پرداخته است، بازار مسکن رو به احیا است اما املاک در بسیاری از کشورها همچنان بیشتر از ارزش واقعی‌شان قیمت دارند.

در رتبه‌بندی این شاخص، هنگ کنگ با ۱۴٫۶ درصد افزایش قیمت‌های مسکن در سه ماهه دوم سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل در صدر قرار گرفت و پس از آن اوکراین با ۱۱٫۷ درصد، فیلیپین با ۱۰ درصد و نیوزیلند و کلمبیا با ۸٫۸ درصد قرار گرفتند اما کشورهای مجارستان، هلند و یونان با کاهش حدود ۱۱ درصدی قیمت‌های مسکن، ضعیف‌ترین عملکرد را داشتند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، قیمت‌های مسکن در آمریکا ۶٫۱ درصد در سه ماهه دوم سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد کرده است.

به گفته پراکاش لونگانی، یکی از نویسندگان این گزارش، افزایش جهانی قیمت‌های مسکن مربوط به رشد اقتصادی قوی‌تر نبود بلکه منعکس کننده احساس مردم نسبت به درآمد ثابتشان است.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.