صعود ۱۱ پله ای نیما عالمیان در امید ها

۱۸م دیماه ،

پس از انتشار یافتن اولین رنکینگ پینگ پنگ بازان جهان توسط فدراسیون جهانی، جوانان راکت به دست ایرانی به جهت شرکت در رقابت های فجر کاپ تهران و قزوین صعود چشمگیری در این رده بندی داشتند.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ اولین رنکینگ فدراسیون جهانی تنیس روی میز در سال ۲۰۲۴ در حالی اعلام شد که خبر های خوبی برای بزرگسالان تنیس روی میز ایران به همراه نداشت اما برای بانوان، امید ها، جوانان و نوجوانان تنیس روی میز ایران نوید بخش خبر های خوش و روز های روشنی بود.

رقابت های فجر کاپ پس از ۷ دوره برگزاری در رده سنی جوانان و نوجوانان به میزبانی استان قزوین، امسال پس از ورود به تقویم فدراسیون جهانی تنیس روی میز، هشتمین دوره ی آن دارای رنکینگ جهانی گردید و درخشش جوانان و نوجوانان کشورمان در این رقابت ها نقش بسزایی در افزایش رنکینگ آنها ایفا نمود.

همچنین دعوت از نفرات برتر تمامی رده های سنی جوانان و نوجوانان دختر و پسر به رقابت های فجر کاپ تهران و حضور آنها در این رقابت ها نیز به خوبی در نتایج اعلام شده رنکینگ بازیکنان ایرانی در اولین ماه سال تازه میلادی قابل ملاحظه است.

نوشاد عالمیان نفر اول کشورمان در رنکینگ جهانی که در آخرین ماه حضور خود در رده ی امید ها بر جایگاه چهارم امید های دنیا ایستاد، در این رنکینگ از رده ی امید ها خارج شد و برادر کوچکتر او نیما عالمیان به عنوان نفر اول ایرانی ها در رنکینگ زیر ۲۱ ساله ها قرار گرفت.

 امید

در رده بندی امید ها که ۱۷ راکت به دست ایرانی حضور دارند تمامی پینگ پنگ بازان کشورمان صعود فوق العاده ای در جمع ۱۱۰۰ بازیکن حاضر در این رنکینگ داشتند و حامد باشت باوی مجددا و علیرضا امراء نیز برای اولین بار به رنکینگ پینگ پنگ بازان جهان افزوده شدند.

نیما که در آخرین ماه سال قبل میلادی جایگاه ۶۹ زیر ۲۱ ساله های جهان را در اختیار داشت با ۱۱ پله صعود در جایگاه ۵۸ امید های دنیا ایستاد.

پوریا عمرانی با ۳۶ پله صعود جایگاه ۲۰۲ امید ها را کسب کرد و به عنوان نفر دوم ایرانی ها در این رده بندی تعیین گردید.

علیرضا ملارجبی نفر سوم کشورمان در رنکینگ امید ها نیز با ۵۵ پله صعود درجایگاه ۲۹۶ ایستاد.

 شاکر شجیراتی با ۶۳ پله صعود در جایگاه ۳۵۴، محمد علی روئین تن با ۵۰ پله صعود جایگاه ۴۲۲، حامد باشت باوی که از رنکینگ خارج شده بود جایگاه ۴۸۰، سروش امیری نیا با ۶۲ پله صعود جایگاه ۵۳۷، سجاد حسینی با ۷۰ پله صعود جایگاه ۶۰۰، آرمان حاجیعی با ۸۱ پله صعود جایگاه ۶۲۲، مهدی نجفی بیا ۷۶ پله صعود جایگاه ۶۳۹، علیرضا امرا که برای اولین بار وارد رنکینگ شده است جایگاه ۶۴۲، متین اطف الله نسبی با ۷۳ پله صعود جایگاه ۶۵۹  امید های دنیا را کسب کردند.

محمد پارسا جنتی با ۷۴ پله صعود، محمد بشیری که بیشترین صعود در جمع امید ها را به خود اختصاص داد با ۲۲۷ پله صعود، مهرداد دهستانی با ۱۱۰ پله صعود، متین حیدری با ۱۳۱ پله صعود و محمد حسین صدیق با ۷۷ پله صعود دیگر امید های کشورمان می باشند که در این رده بندی صعود کردند.

جوانان

در رنکینگ زیر ۱۸ ساله ها ۱۲ ایرانی حضور دارند که پوریا عمرانی نفر اول آنها است و تمامی آنها صعود بسیار چشمگیری در این رنکینگ داشته اند.

عمرانی که تنها نماینده تنیس روی میز کشورمان در رقابت های قهرمانی جوانان جهان هند بود با ۳۰ پله ارتقاء و صعود به جمع راکت به دستان زیر ۱۰۰جوانان جهان  به جایگاه ۹۱ صعود کرد.

حامد باشت باوی در اولین ماه برگشت خود به رنکینگ با کسب جایگاه ۲۳۵ نفر دوم جوانان ایران در این رنکینگ شد و سروش امیری نیا با ۹۴ پله صعود در جایگاه ۲۸۳ ایستاد.

سجاد حسینی با ۱۲۱ پله صعود جایگاه ۳۲۲، آرمان حاجیعی با ۱۳۱ پله صعود جایگاه ۳۴۱، مهدی نجفی با ۱۲۵ پله صعود جایگاه ۳۵۶ و متین لطف الله نسبی با ۱۲۷ پله صعود جایگاه ۳۷۱ جوانان جهان را کسب کردند.

محمد پارسا جنتی، محمد بشیری، مهرداد دهستانی، متین حیدری و محمد حسین صدیق دیگر جوانان حاضر در این رنکینگ می باشند که همگی صعود کردند و محمد بشیری با ۳۰۰ پله صعود در جوانان نیز پیشتاز دیگر هموطنان خود بود.

نوجوانان

در رنکینگ زیر ۱۵ ساله ها آرمان حاجیعی و مهرداد دهستانی از این رده بندی خارج شدند و به جمع جوانان پیوستند و محمد بشیری با ۲۱۷ پله صعود در جایگاه ۱۲۹ نو جوانان جهان ایستاد.

متین حیدری نیز با ۱۹۱ پله صعود جایگاه ۱۶۷ نو جوانان جهان را به دست آورد.

 بانوان

در رده بندی دختران زیر ۲۱ سال ۸ دختر راکت به دست کشورمان حضور دارند که همگی صعود کردند.

مهشید صامت که به جهت شرکت در رقابت های فجرکاپ تهران وارد رنکینگ این ماه گردید با کسب رده ۵۰۵ جایگاه اول دختران زیر ۲۱ سال کشورمان را به دست آورد.

سولماز رحمن محمد پور با ۳۵ پله صعود جایگاه ۷۲۷، زهرا نیاقی ها که به تازگی وارد رنکینگ شده است جایگاه ۷۷۰ و سحر رهنما با ۱۲۱ پله صعود جایگاه ۷۷۷ را کسب کردند.

نوشین میر اعلائی، رضوان بهرامی، زهرا علوی و فاطمه جمالی فر دیگر بازیکنانی می باشند که همگی در این رنکینگ صعود کرده اند.

نوشین میر اعلائی، رضوان بهرامی، زهرا علوی و فاطمه جمالی فر چهار دختر ایرانی می باشند که در رده بندی دختران زیر ۱۸ سال ITTF حضور دارند و همگی صعود کردند و فاطمه جمالی فر تنها دختر ایرانی حاضر در رنکینگ زیر ۱۵ ساله های جهان با ۱۴۸ پله صعود جایگاه ۱۷۴ نوجوانان دختر دنیا را از آن خود کرد.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.