صفوی: تحریم ظالمانه را پشت سر می گذاریم

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: مسلمانان جهان می توانند با تحریم کالاهای آمریکایی در مقابل توهین به مقدسات واکنش نشان دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، یادواره یک هزار و ۵۰۰ شهید سرافراز شهر قزوین عصر چهارشنبه با حضور سردار سرلشگر یحیی رحیم صفوی دستیار مقام معظم رهبری، رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت امور خارجه، احمد عجم استاندار،‌ سردار سالار آبنوش فرمانده سپاه صاحب الامر، حجت الاسلام اسماعیل صادقی دادستان قزوین، حجت الاسلام رضوانی نماینده ولی فقیه در سپاه استان، معاونان استاندار مدیران دستگاههای اجرایی، مسعود نصرتی شهردار قزوین، جمعی از خانواده های شهدا، در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد.
سردار رحیم صفوی در این مراسم اظهارداشت: قزوین با قدمتی چند هزار ساله و داشتن مردمی متدین، شجاع، با فرهنگ و دلیر همواره در تاریخ کشور تاثیرگذار بوده است و در زمان جنگ نیز توانست با رزمندگان غیور خود صف شکن جبهه ها باشد و تقدیم سه هزار شهید از استان و یک هزار و۵۰۰ شهید از شهر قزوین بیانگر دفاع جانانه مردم این خطه از انقلاب اسلامی و نظام است.
 
وی افزود: رزمندگان قزوینی در هر خطی که حمله می کردند خط شکن بودند و مردان و زنان این خطه در پشت جبهه نیز حامی انقلاب بودند و با ارسال یک هزار کامیون کمک های مردمی عظمت روحیه حماسی، هوشمندی و خردمندی خود را به نمایش گذاشتند.
 
مدیون شهدای گمنام انقلاب هستیم
 
دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری تصریح کرد: تفاوت جنگ ما با سایر جنگهای تاریخ در این است که در گذشته فقط نبرد با سلاطین و برای آنها بوده اما تنها جنگی که با مشارکت همه جانبه مردم محقق شد متعلق به کشور ایران است.
 
این فرمانده دوران دفاع مقدس یادآورشد: شهیدان گمنام به معرفت الهی رسیدند و با نثار جان خود موجب افتخار میهن اسلامی و عزت کشور شدند.
 
تحریم ظالمانه را پشت سر می گذاریم
 
سردار صفوی بیان کرد: امروز همان کشورهایی که در انتلافی ظالمانه پشت صدام ایستادند و در جنگ علیه ما موضع گرفتند با تحریم های ظالمانه و راه انداختن جنگی اقتصادی و سیاسی تولید نفت برخی کشورها را افزایش داده اند تا نفت ایران خریدار نداشته باشد اما اطمینان داریم با لطف الهی و استقامت ملت هوشمند کشورمان این گردنه را با سلامت عبور خواهیم کرد.
 
فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآورشد: با تدبیر رهبری، تلاش مسئولان کشور و مدیریتی هوشمندانه، خرد جمعی، وحدت و انسجام سیاسی و لطف خداوند از گردنه تحریم ها با موفقیت عبور خواهیم کرد.
 
خروش مسلمانان علیه دشمنان دین
 
سردار صفوی در ادامه به توطئه جدید دشمنان در توهین به مقدسات اشاره کرد و گفت: این توهین موجب خروش مسلمانان جهان شد و انسان های آزاده از این حرکت مذبوحانه متاثر و متالم شدند و قلبشان به درد آمد.
 
وی گفت: دشمنان هنگامی که با بیداری اسلامی روبرو شدند و زمانی که می بینند در مقابل فرهنگ لیبرال دموکراسی یک قطب بزرگ تمدنی به نام جهان اسلام در حال بروز و ظهور است تلاش می کنند تا مسلمانان تحقیر شوند اما نمی دانند یک میلیارد و۶۰۰ میلیون نفر مسلمان به خشم آمده اند و با این حرکت مقابله خواهند کرد.
 
دستیار مقام عظمای ولایت یادآورشد: مسلمانان جهان با تحریم کالاهای آمریکایی می توانند تنفر خود را نسبت به توهین به مقدسات اعلام کنند و با تعطیل کردن سفارت خانه های اسرائیل و آمریکا نشان دهند که با وحدت خود قادرند به آنها آسیب برسانند.
 
وی گفت: توهین به پیامبر اسلام(ص) توهین به همه پیامبران الهی چون موسی، عیسی مسیح(ع) است و مطمئن باشند این اهانت ها هرگز بی پاسخ نخواهد ماند.
 
سردار صفوی در پایان خاطراتی از دوران دفاع مقدس و هم رزمی با شهید بابایی بیان کرد.
 
این مراسم با همکاری شورای اسلامی، شهرداری و سپاه صاحب الامر استان قزوین برگزار شد و با استقبال بسیار پر شور گروههای مختلف مردم روبرو شد و سالن ۸۰۰ نفری دانشگاه مملو از جمعیت علاقمند به شهدای والا مقام بود.


Tabnak.IR | تابناک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.